29.05.2016

26.mai-1.juni 1975 (Svingstang i hagen)

Denne uken gikk "Huset på prærien" på TV, og jeg elsket denne serien! Jeg kommer nok til å komme tilbake til denne serien senere. Sissel og jeg var på Frognerbadet etter skolen på onsdag, og da tok vi trikken fra Hauger til Majorstua. Når vi skulle hjem tok vi trikken til Kolsås og gikk hjem derfra. Været skiftet for øvrig fort, den ene dagen var vi og badet, den neste dagen snødde det!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (26.5): Knud (fra Danmark, gift med mors kusine) kom hit om morgenen. Mor, far, Knud og jeg kjørte på sightseeing-tur om kvelden.
TIRSDAG (27.5): Jeg hadde på meg skjørt på skolen. Pappa hevet stangen. Nesse var med Sissel hjem. Mor, far og Knud hos noen venner av Knud.
ONSDAG (28.5): Landgang, sjakkruter og iskrem på skolekjøkken. På Frognerbadet med Sissel etter skolen. Var der til kl.19. Sam på TV.
TORSDAG (29.5): Kaldt vær. Snødde litt. På spillinga. På spille-avslutning også. Mamma på foreldremøte.
FREDAG (30.5): Norsktentamen. Jeg, Siv og Unni var de første som gikk. Vi gikk 11:30, og vi kunne ha sittet der til kl.13:15. Susanne og jeg fikk nye bikinier. Knud dro hjem.
LØRDAG (31.5): Susanne, mor og far i byen. Jeg var sammen med Sissel. "Den hvite stenen" på TV. Colombo på TV om kvelden. På Mimi Halvorsen (gartneri). Brev fra Hanne.
SØNDAG (1.6): Sammen med Sissel på begynnelsen av dagen. Mor og far på sykkeltur. "Huset på prærien" på TV. Fin! Bakte kake til Lars (som ble sendt i posten).

Svingstang i hagen

Pappa jobbet med rør og rør-konstruksjoner, og det resulterte i at vi hadde en stang under trappen inne og en ute i hagen. Stangen inne kunne vi bruke for å trene, eller gjøre "akrobatiske" øvelser under trappen. Stangen ute ble mye mer brukt, og den var satt opp mellom to trær. Venninnene mine og jeg var mye ute i hagen på stangen, og vi snurret rundt i alle retninger! Vi snurret mange ganger på rad (rundt hundre!) og armene ble såre og vonde - men det stoppet ikke oss.

Jeg har funnet noen bilder fra akrobatikken, så man får et lite inntrykk av øvelsene ;-)

(1974) Sånn gikk det rundt og rundt i full fart!


(1974) Slik snurret vi både forlengs, baklengs og sidelengs!


(1974) Her hang vi etter beina, tok fart og hoppet av til stående på gresset


(1975) Jeg skulle etterligne en reklame!
Vi hang et teppe bak, og vannet helles "oppover",
utover det ser det vel ikke helt naturlig ut.....


Hvis man ser godt etter ser man stangen mellom de
to trærne til høyre i bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar