14.05.2017

10.-16.mai 1976 (Roger Whittaker)

Etter konfirmasjonen i Danmark på søndag i forrige uke hadde jeg fri fra skolen på mandag i denne uken. Søndag var jeg på kino og så «Jordskjelvet» (på engelsk «Earthquake») som kom ut i Norge i 1975. Det er en amerikansk katastrofefilm med bl.a Charlton Heston og Ava Gardner. Jeg husker at filmen var veldig skummel og skremmende!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (10.5): Vi var først ute og handlet litt. Så dro vi hjem (fra Danmark) ca kl.13. Turen var kjempelang!
TIRSDAG (11.5): Jeg var kjempetrett på skolen. Vi hadde stikkball i gymmen. Sissel og jeg på sykkeltur på Ringi. Susanne hos Bjørg.
ONSDAG (12.5): Hos tannlegen. Boret et hull, litt vondt. Susanne hadde kjøpt med smultringer til kaffen. Mor og far på bridge hos Blyberg.
TORSDAG (13.5): Ferdig med dreie-bollen på sløyden, men jeg fikk den ikke med hjem. En søt fransk mann var her og solgte bilder. Vi kjøpte et med en ugle.
FREDAG (14.5): Vi løp på tid i gymmen. Så på 17.mai program på skolen. Trine kom hit om kvelden. Susanne var barnevakt.
LØRDAG (15.5): Vi var i byen. Jeg fikk stripete knestrømper, mor kjøpte Roger Whittaker-plate, Susanne kjøpte Åse Kleveland-plate. Kjempevarmt! Susanne og jeg gikk tur. Susanne hos Kathrine om lvelden.
SØNDAG (16.5): Jeg spilte gitar hele dagen. Regnet litt. Trine, Bård (broren hennes) og jeg på "Jordskjelvet". Den var litt skummel.


Roger Whittaker i glansdagene!

Roger Whittaker

Mor kjøpte en Roger Whittaker-plate denne uken. I 1976 var sangen «The Last Farewell» veldig populær, og hadde så langt i 1976 ligget på 1.plass på VG-lista i 11 uker. «New world in the morning» hadde også ligget høyt på VG-lista i 1976. Så plystringen til Roger Whittaker var både kjent og kjær på den tiden!

Roger Whittaker - da

Roger Whittaker - nå

Roger Wittaker - Official Website
http://lista.vg.no/artist/roger-whittaker/1712
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Last_Farewell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar