10.09.2017

6.-12.september 1976 (Farger)

Rommet mitt blir fremdeles pusset opp - av pappa :) Jeg hopper høyde og jeg prøver å få meg jobb i Vøyenenga landhandleri. Og så skjedde det noe på skolen som jeg opplevde som urettferdig, men jeg husker ikke hva det var......

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (6.9): Jeg flyttet inn på rommet mitt igjen. Men jeg flytter ut i morgen igjen.
TIRSDAG (7.9): Pappa lakkerte gulvet for 1.gang. Jeg var borte hos Heidi og Wivi. De er alene. Fikk skolebrød. Kjempegodt!
ONSDAG (8.9): Harald A ble sendt hjem. Urettferdig at ikke Espen ble. Pappa lakkerte gulvet for 2.gang. Hos presten.
TORSDAG (9.9): Vikar i gym. Kristin og jeg hoppet 1.30 i høyde. Mor og far på foreldremøte i Tanum kirke. Susanne på Bellevue, hun sov over hos Bjørg.
FREDAG (10.9): Hoppet høyde i gymmen. Jeg klarte ikke 1.30. Pappa malte murveggen grønn. Susanne på teater. Baretta på detektimen.
LØRDAG (11.9): Nede i Vøyenenga, men Myhre var ikke der. Far malte veggen 2.gang og sengen 1.gang. Mor og far vasket taket i stuen.
SØNDAG (12.9): Berit hos Susanne. Mor, far og jeg hos farmor og farfar. Vi fikk masse frukt med oss hjem. Heidi og jeg på gospel-kveld.

Mine nye farger på rommet!

 

Farger

Rommet mitt blir pusset opp, og fargene var knallblå og knallgrønn.Murveggen ble malt grønn, og seng + skrivebord ble malt blått. Synd jeg ikke har bilder fra rommet mitt, men jeg ser det enda for mitt indre øye ;-) Susannes rom var også i tradisjonelle 70-talls farger, nemlig brunt og orange. Hun hadde på denne tiden det største soverommet, og jeg overtok det i 1978 da hun flyttet til Bergen. Og da malte jeg det i dusere farger, mener det var kornblått og hvitt.

Til inspirasjon:
http://nab.no/nyheter/slik-bodde-vi-for/19.6292
https://www.nrk.no/livsstil/slik-bodde-vi-for-1.7415844

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar