29.03.2020

26.mars-1.april 1979 (Melodi Grand Prix)

Mamma var fremdeles i Amerika, og jeg måtte nok lage middag til pappa og meg. Og matlaging var ikke min sterke side..... Men, med hjelp av Kjersti ble det i hvert fall gryterett og sitronpudding på onsdag ;-) Mens kakene på torsdag ble svidd! Ellers var danskene på vei hjem fra vinterferie, og kom innom oss.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (26.3): Jobbet 3,5 time. Kjempetrett! Gjorde en del lekser da jeg kom hjem.
TIRSDAG (27.3): Hadde så mye lekser, så jeg spilte ikke volleyball. 6 siste Grand-Prix melodier på TV.
ONSDAG (28.3): Kjersti ble med meg hjem. Vi lagde gryterett og sitronpudding til middag. Far hos farfar. Vi regnet fysikk (prøvde i hvert fall).
TORSDAG (29.3): Fysikk heldagsprøve. Tror det gikk bra. Bakte/svidde kaker. "Skipsrederen" på TV.
FREDAG (30.3): Kjersti og jeg løp en lang tur i gymmen. Hjemme om kvelden. "Førstesidestoff" var fin.
LØRDAG (31.3): Far og jeg var nede og handlet. Danskene kom hit fra Nesbyen. Koselig. Jeg var på fest hos søsteren til Arne B.
SØNDAG (1.4): Jeg løp meg en lang tur (1/2 time).


Anita Skorgan representerte Norge i den 
internasjonale finalen med "Oliver"


Melodi Grand Prix

Jeg så ikke på den internasjonale finalen i år, men jeg husker selvfølgelig godt "Oliver"! Anita Skorgan hadde allerede representert Norge i 1977 med "Casanova", noe jeg tidligere har skrevet om i dette innlegget. Den gangen dro hun til London og ble nr.14 av 18 deltakere. I 1979 dro hun til Jerusalem hvor hun endte på 11.plass av 19 deltakere. Det beste resultatet til Norge på 6 år......

Vinneren ble Gali Atari og sangtrioen Milk and Honey med sangen "Hallelujah". Det er en koselig og fengende låt som man kan finne frem på YouTube her

Gali Atari og Milk and Honey synger "Hallelujah"

Og hvis man har lyst til å gjense den norske finalen på NRK kan man følge denne lenken.



Kilder:
Esc Norge 1979

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar