31.01.2016

27.januar-2.februar 1975 (Biler)

Januar blir til februar og det virker ikke som om vinteren var så bra for tiden, med dårlig føre i Kirkerudbakken og regn utover i uka. Livet går sin vante gang med diverse ting på fritiden, men høydepunktet denne uka var sikkert å få levert inn båndopptageren som ikke virket og få kjøpt en ny. På Detektimen gikk "Engeln", som var en svensk kriminalserie med Alan Edwall i hovedrollen. Detektimen måtte man få med seg!

Fra dagboken:

MANDAG (27.1): Onkel Hans dro. Jeg ble hjemme fra skolen.
TIRSDAG (28.1): På skolen igjen. Jeg og Susanne i bakken. Dårlig føre! Jeg og Sissel baset. Gøy!
ONSDAG (29.1): Edle med meg hjem. Jeg i bakken alene. Ganske bra. Lagde skolebrød og kokt torsk på skolekjøkken.
TORSDAG (30.1): På spillinga. Da mor skulle kjøre meg og Heidi til stup ville ikke Renault gå. Vi måtte sette den på Esso. Mamma gikk opp og hentet Datsun.
FREDAG (31.1): Vi leverte båndopptager. Fikk igjen pengene. Susanne hos Vibeke. "Engeln" på TV. Regn.
LØRDAG (1.2): Jeg kjøpte ny båndopptager 1140 kr. På stupinga. Gjorde sittestup fra 3 meter.
SØNDAG (2.2): Var hos Edle. På Ten Sing aften. Det var kjempegøy!

Biler

Vi hadde to biler den gangen, en Renault 4 og en Datsun. Da vi flyttet til Grinibråten i 1969 hadde vi èn bil - en Peugeot (tror det var 403) - men så fikk vi behov for to biler, og Renault'en ble anskaffet. Det er jo en veldig liten bil, og jeg fant et morsomt bilde fra en tur til Golsfjellet vinterferie 1972. Vi kjørte dit med mor, far, Susanne og meg i bilen - med bagasje og ski! Det må ha vært trangt!

Pappa i vår lille Renault 4 på vinterferie

2 kommentarer:

  1. Stive priser på "elektronikk" på den tida! Husker jeg kjøpte kombinert radio/kassettspiller i 1978, over 1000 kroner!! Lurer på hvor mye det er i dagens penger!! Artig blogg! Annbjørg.

    SvarSlett
  2. Det kan man regne ut på inflasjonskalkulatoren:
    http://smartepenger.no/kalkulatorer/105-kalkulator/939-inflasjonskalkulator

    Min båndopptager hadde kostet nesten 6000 kroner i dag! Stive priser, ja! Kristin

    SvarSlett