30.09.2018

26.september-2.oktober 1977 (Billy Joel)

En helt vanlig uke med diverse aktiviteter. Jeg vet ikke hvorfor Susanne og jeg gikk på "Bygg reis deg", men det var sikkert stas å komme til Sjølyst på messe uansett hva det var ;-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (26.9): Trett på skolen! Slappet helt av om kvelden. Tove kom med en venninne hit. Jeg la meg tidlig.
TIRSDAG (27.9): Fikk igjen kjemiprøve, 5+! Mor og far hadde bridge.
ONSDAG (28.9): Regnet litt. Sendte brev til Leila. Susanne på forberedende. Mor og far hos farfar. Jeg var hos Hege om kvelden. Hørte på plater.
TORSDAG (29.9): Brannøvelse på skolen. Snakket med Ingrid, Odd og Trond kommer hit ikveld. "Jeg, Claudius" på TV. Fin!
FREDAG (30.9): Snakket med læreren. Møtte Ingrid på Nadderudhallen. Odd og Trond hadde ikke kommet. Gikk hjem til Ingrid.
LØRDAG (1.10): Jobbet. Lønn 360 kr. Ingrid kom bort på Puc'en til Sverre.
SØNDAG (2.10): Susanne og jeg på utstilling på Sjølyst "Bygg reis deg". Susanne hos Berit om kvelden.


Billy Joel i 1977
Billy Joel i 2018

Billy Joel

Mitt første møte med Billy Joel var sangen "Just the way you are" fra platen "The stranger". Platen kom ut i USA denne uken (29.9.77), og på Wikipedia omtales den som "the critical and commercial breakthrough album". Jeg falt pladask for "Just the way you are", og ble Billy Joel-fan! Siden har det blitt mye musikk fra Billy Joel, og han er vel fremdeles en av mine favoritter!

Han ble født i 1949, så i dag er han 69 år! Han er en ekte New York-gutt, og ble tidlig interessert i musikk. Han droppet ut av skolen, og startet sine egne band. I 1973 kom han med platen "Piano man", og karrieren var igang!

Han har vært gift 4 ganger, har 3 barn (født i 1985, 2015 og 2017), han har slitt med depresjoner - og har prøvd å ta sitt eget liv. Han har laget masse flott musikk, og er fremdeles ute og turnerer. Jeg tror jammen jeg skal høre mer på Billy Joel fremover :-)


Billy Joel's datter Alexa Ray Joel

Christie Brinkley, kone nr.2 og mor til Alexa

Billy Joel og Alexis Roderick (kone nr.4)

Datter nr.2, Della Rose


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar