09.09.2018

5.-11.september 1977 (Bryllup)

Høydepunktet denne uken var selvfølgelig bryllupet i Trondheim! Og at Norge slo Sverige i fotball ;-) På min reaksjon virket det ikke som det resultatet var helt forventet. Ellers spiste vi bladkrans og løper orientering :-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (5.9): Engelsk prøve i 2 timer. Gjorde en del lekser. Susanne på forberedende. Far ringte til Gunvald (hr. Aune).
TIRSDAG (6.9): Matteprøve. Lett! Regnet (jeg hadde ikke med paraply). Mor og far hos farfar. Jeg var borte hos Wivi. Fikk bladkrans og saft.
ONSDAG (7.9): På orienteringsdag. Løp sammen med Tulla, Merete og Anne Rita. NORGE SLO SVERIGE 2-1! HERLIG!! Hvis de slår Sveits blir de med i VM!!
TORSDAG (8.9): Fri halve dagen. Far hentet meg på skolen. Vi hentet Susanne på jobben, og kjørte til Trondheim. Bor på Byneset.
FREDAG (9.9): Kjørte brennevin om dagen. Lars og Inger Elin giftet seg hos byfogden. "Bærseblesten" spilte utenfor. Fest om kvelden. "Ungdommen" på "Nachspiel" på hybelen til Arneberg.
LØRDAG (10.9): Rømmegrøtfest på Byneset. Godt! Jorid og jeg på gammeldansfest på Spongdal. Gøy!
SØNDAG (11.9): Kjørte hjem. Kjedelig hjemover! Snakket med Ingrid og Anne i telefon.


Brudevals på fortauet :-)

Bryllup

Storebror Lars giftet seg med Inger Elin 9.september 1977. Lars flyttet til Trondheim for å studere på NTH, og der traff han Inger Elin fra Byneset som også studerte i Trondheim. De bodde sammen i Klæbuveien, og de giftet seg på Tinghuset. Da de kom ut etter vielsen stod "Bærseblesten" klare med musikk, så da fikk brudeparet seg en svingom på fortauet! Lars spilte Lilletromme i "Bærseblesten (eller "Berseblæsten" som de heter i dag). Han var med på den første plateinnspillingen deres i 1978, nemlig platen "Glück Auf" (han står i midten helt bakerst på coveret). 


Farfar (87 år) kom reisende med tog til Trondheim

Jeg hjelper brudens foreldre med å heise flagget på Byneset

Men, tilbake til bryllupet. Jeg kan ikke huske hvor festen ble holdt, men jeg husker at det var veldig morsomt! Dette var det første bryllupet jeg var i, så jeg var sikkert en 15-åring med store øyne hele tiden. Og jeg fikk til og med være med på nach-spiel hos en av kameratene til Lars. Og i tillegg fikk jeg være med på rømmegrøtfest og gammeldansfest. Hva mer kan man forlange ;-)


Lars signerer hos byfogden

Forloverne signerer hos byfogden


Lars og Inger Elin er fremdeles gift, og har 2 voksne døtre + 6 søte barnebarn. Så denne dagen i 1977 ble starten på mange gode og spennende år for dem - og sånn vil det sikkert fortsette i mange år  fremover :-)

Klæbuveien 114 i 1976

Klæbuveien 114 i september 2018



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar