04.11.2018

31.oktober-6.november 1977 (Norsktoppen)

Skolestil, kjemiprøve, volleyball, bowling - og en helg i Mandal. Legg merke til at vi hentet plassbilletter, jeg tror vi ringte inn for å kjøpe billetter men så måtte vi fysisk hente plassbillettene. Hvis noen hadde fortalt oss hvordan vi kjøper billetter 41 år etter hadde vi sikkert ledd godt ;-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (31.10): Fikk igjen skolestil, 4. Leste en del på kjemiprøve. Mor og far hos farfar. Jeg lagde te til Susanne kom hjem. "Afrikaneren" var fin!
TIRSDAG (1.11): Kjemiprøve. Tror det gikk bra. Spilte volleyball. Tormod ringte. Susanne og jeg skal dra til Mandal. Mor og far hadde bridge.
ONSDAG (2.11): Det regnet. Jeg kjøpte billetter til toget. Susanne på forelesning, mor og far på konsert.
TORSDAG (3.11): Matteprøve. Ganske lett. Hentet plassbilletter. På bowling, det gikk dårlig.
FREDAG (4.11): Mor hentet meg på skolen og kjørte meg til Susanne på barnehagen. Vi tok toget til Kristiansand hvor Tor og Tormod hentet oss.
LØRDAG (5.11): På rådyr-jakt. Susanne og jeg jaget litt, og satt litt på post. Fikk ingenting. Bjarte, Odd, Marit, Kristian, Oddbjørg og Tone kom ut om kvelden.
SØNDAG (6.11): Ute på Kåløy på fugle- og kaninjakt. Ingenting. Tormod og Tor fulgte oss til toget. Far hentet oss på trikken.


Norsktoppen

Norsktoppen var stas! Radioprogrammet ble etablert på NRK i januar 1973, og det var bare tillatt med norske tekster. Fra 1986 ble det også tillatt med utenlandske tekster. Jeg likte godt å høre på Norsktoppen, og det var spennende hvilke låter som "overlevde" til neste uke, og hvilke nye låter om kom inn på listen! Det gikk på radio på lørdager kl.17:45. På tirsdager gikk programmet "Kanskje på Norsktoppen" hvor utfordrerne ble presentert.

Denne uken (5.november 1977) lå disse på Norsktoppen:
  1. She loves you, Yeah (Bugges Firo)
  2. Gråt ikke mer, Argentina (Inger Lise Rypdal)
  3. Jeg vil synge om all verden (Kjell Vidars)
  4. Når du har sovnet inn (Brask og Bram)
  5. Heksedans (Jan Eggum)
  6. Atlantis (Svein Finjarn)
  7. Touch me, touch me (Gro Anita Schønn)
  8. Monica (K. M. Myrland)
  9. En rose på den gamles bord (Kari Astrup)
  10. Gjenta og stuten (Bergeners)
  11. Kakebu blues (Norsemen)
  12. Solaris, Solaris
Ut etter 8 uker: Valentino (Liv Mylius)

Det er bare 2 av disse sangene jeg kjenner igjen, nemlig "Gråt ikke mer, Argentina" og "Heksedans". Men, det er vel sånn det er - at mye forsvinner igjen like fort som det kommer.


Inger Lise Rypdal

Jan Eggums plate


Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar