11.11.2018

7.-13.november 1977 (Idrett)

Vi får ny komfyr denne uken, så den gamle komfyren på forsiden av bloggen er da historie. Og jeg hadde diverse prøver som jeg tydeligvis ikke var helt fornøyd med..... Ellers ser det ut til at jeg har holdt meg hjemme - bortsett fra når jeg har vært på volleyball og bowling.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (7.11): Engelskprøve. Jeg var kjempetrett! Bare mor og meg til middag. Jeg sov i 2 timer.
TIRSDAG (8.11): Spilte volleyball. Satt på med frøken til Sandvika. Mor og far hos farfar. Susanne lærte meg noen selskapsdanser. Gøy!
ONSDAG (9.11): Skjedde ikke noe spennende. Susanne på forelesning. "Herbert og Albert" på komikveld. Mor dro med natt-toget til Bergen.
TORSDAG (10.11): Jeg laget middag. Fikk ny gul komfyr. På klubbturnering (bowling). Jeg hadde gjennomsnitt på 150 (3 omganger). Vi vant over det andre laget.
FREDAG (11.11): Geografiprøve. Gikk rett og slett ræva! Susanne på fest hos Kathrine. Mor og far på foreldremøte. 2.del av norsk detektime "Solospill". Fin.
LØRDAG (12.11): Susanne jobbet også. Ingrid ringte. Susanne og jeg snakket med mor og far om nyttårsaften, vi skal ha fest. "Når villdyret våkner" på TV.
SØNDAG (13.11): Sov lenge. Mor, far og jeg på kontoret til pappa. Det har brent. Berit hos Susanne, jeg satt litt inne hos dem.


KFUM Oslo foran Hagia Sofia i Istanbul

Idrett

Jeg drev med mye forskjellig på 70-tallet, og så langt har jeg gått langrenn, kjørt slalåm (i hvert fall tatt et kurs), gått på stuping, svømming og spilt basketball. Jeg holdt ikke på så lenge med noe av dette, og gikk raskt videre til andre aktiviteter. På dette tidspunktet i 1977 går jeg på bowling med Ingrid og volleyball med Heidi og Wivi. Ingrid og jeg hadde mye moro med å spille bowling i sommer, så vi meldte oss inn i en bowlingklubb som trente i kjelleren på Nadderudhallen. Jeg tror ikke vi holder på så mye lenger enn dette halvåret, vi var desidert yngst og spilte i et røykfullt lokale. Senere skal Ingrid vinne en premie som tilsier at de ikke forventet 15-åringer som deltakere :-)

Heidi og Wivi spilte volleyball (tror det var i Jutul), og jeg ble med dem. Jeg syntes det var litt gøy, men samtidig var de andre så flinke at jeg følte meg litt for dårlig til å fortsette så lenge med det. Men, senere i livet skal volleyball bli min idrett, og da sveiver vi en liten tur til første halvdel av 80-tallet.

Jeg begynte å spille igjen i 1980 da jeg begynte på ADH (Agder Distriktshøgskole), og jeg ble plassert på 2.laget. Men, etter et år fikk jeg spille på 1.laget (i 3.divisjon, tror jeg) og her er de første bildene jeg har av meg som volleyballspiller. Ser at jeg fremdeles har noe å lære teknikk-messig ;-)

ADH i 1981

ADH 1981

Da jeg flyttet til Oslo etter studiene begynte jeg å spille i KFUM Oslo - på 3.laget. Men, jeg klatret oppover, og i 1985 fikk jeg spille på 1.laget (i 1.divisjon som den gangen var øverste divisjon). Den første turen med laget var til Istanbul hvor vi spilte Europacupkamp mot Milangaz. Vi tapte dessverre 3-1, og med 1-3 tap fra hjemmekampen gikk vi ikke videre. Men, vi fikk med oss en fantastisk opplevelse! Vi ble fortalt at eieren av Milangaz var en av Tyrkias fem rikeste menn, og vi hadde banketten i hans hus ved Bosporusstredet med svømmebasseng ute og inne, gullkraner - noe som imponerte oss voldsomt! Her er noen få utvalgte bilder fra turen:

Sightseeing :-)
Time out!
Sånn pyntet man seg til bankett i 1985 :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar