21.04.2019

17.-23.april 1978 (Melodi Grand Prix)

Ingrid og jeg så "Stikket" på Stabekk kino, og det var heller ikke en helt ny film - den er fra 1973. Men, den var med de kjekke karene Paul Newman og Robert Redford - så den var verdt å se! Ellers er det visst skolearbeid, bowling og løping som gjelder denne uken også.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (17.4): Susanne kom hjem fra Bergen. Mor og far ute og spiste. Jeg var på teater m/skolen "La Boheme". Fin!
TIRSDAG (18.4): Leste på kjemi. Nina og Wivi var her om kvelden. Koselig. 
ONSDAG (19.4): Kjemiprøve. Ganske lett. Skrev på stilen om kvelden. Mor og far hos farfar. Susanne hos Kathrine.
TORSDAG (20.4): Snakket med Grete. Mor i byen. Susanne på pizza m/jobben. Bowling, klubbliga. 171,5 i gj.sn. Ny rekord: 213!
FREDAG (21.4): Fikk igjen kjemi, 5 minus. Ingrid og jeg på "Stikket" på Stabekk. Kjempefin! Ble med Ingrid hjem. Susanne hos Kathrine, så hun hentet meg på veien hjem.
LØRDAG (22.4): Jobbet. Glemte skoene mine der. Susanne og jeg satte inn bilder fra påsken. Gøy! Grand Prix om kvelden. Jahn Teigen sang "Mil etter mil". Det eneste landet som fikk 0 poeng. Israel vant.
SØNDAG (23.4): Sov lenge. Hege og jeg løp. Mor og far syklet om kvelden. Jeg vasket opp. Pakket. Det finske Montreux-bidraget på TV. Litt sløvt.



Jahn Teigen i den internasjonale finalen

Melodi Grand Prix

Så var det tid for den internasjonale finalen i Melodi Grand Prix! Vi sendte jo en av våre mest populære sangere, og jeg syntes sangen var kjempefin! Men, det syntes ikke resten av Europa! Finalen er omtalt her, og de kommer med følgende fakta:

  • Israel won the song contest for the first time with the song A-Ba-Ni-Bi by Izhar Cohen & The Alphabeta.  
  • Norway did not get a single vote, which was unique for the new voting system, a fate that would be repeated several times in the future
  • Big European stars participated in the contest this year, despite all achieving only moderate success

    Baccara deltok også, og fikk en 7.plass

    Årets vinnere: Izhar Cohen & The Alphabeta

    Men, for Jahn Teigen vendte årets "flause" seg til noe positivt. Han ga ut platen "This Year's Loser" som ble veldig populær i Norge - og vi likte ham antagelig enda bedre etter årets sisteplass i Melodi Grand Prix :-)

    Her kan man for øvrig se hans opptreden i Paris, med det kjente splitthoppet ;-)



    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar