07.04.2019

3.-9.april 1978 (Olivia Newton-John)

Denne uken var det mange prøver! Og ellers litt av hvert av det vi pleide å gjøre: mor og far spiller bridge, Ingrid og jeg spiller bowling, jeg jobber, vi besøker farfar osv. I helgen kom kusine Bente på besøk, hun er nå 11 år - og det syntes vi alltid var veldig koselig!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (3.4): Fikk igjen engelsk, 4+. Susanne på personalmøte. Jeg gjorde en del lekser. "Bakerens brød" på TV. Fin.
TIRSDAG (4.4): Kjersti og jeg hadde ikke gym. Jeg ble hørt i kjemi. Susanne hentet bilder fra påsken. Jeg var borte hos Hege en tur. Mor og far hadde bridge her.
ONSDAG (5.4): Tysk prøve. Kjersti var med meg hjem fra skolen. Vi regnet litt. Hos farfar alle fire.
TORSDAG (6.4): Matteprøve. Ingrid og jeg i byen. Kjøpte hvit bluse og Olivia Newton-John plate. På bowling, serien begynte. På lag med Karl-Erik og Leif. Gj.sn 133.
FREDAG (7.4): Geografiprøve. Gikk ned i Vøyenenga og snakket med Hege. Bente kom. Susanne hos Hanne Ekkeren. Hege var her en tur etter jobben.
LØRDAG (8.4): Jobbet. Lønn, 480 kroner. Spilte litt kort og Yatzy med Bente.
SØNDAG (9.4): Susanne, Bente og jeg på "Sjøen for alle". Tante Bjørg hentet Bente om kvelden.


Jeg kjøpte denne platen denne uken

Olivia Newton-John

Olivia Newton-John var nå 29 år, og hadde vært artist i mange år. Jeg kan ikke huske hvorfor jeg kjøpte denne platen, men tipper jeg hadde hørt sangene hennes på radio. Hun blir jo populær for alvor senere i 1978 i filmen "Grease" - mer om det i et senere innlegg ;-)

Når jeg ser på hvilke sanger som er på platen, husker jeg godt hennes versjon av "Don't cry for me Argentina". Så sjekket jeg på nettet, og ser at hennes versjon er en av de første som er spilt inn etter den originale versjonen fra musikalen Evita.

Olivia Newton-John treffer sin kommende ektemann i 1980, gifter seg i 1984 og får en datter i 1986. Men, hvem hun var sammen med i 1978 vet jeg ikke. Bildet under er hentet fra en video jeg kom over på YouTube hvor hun opptrer i 1978 med ABBA og Andy Gibb:




I dag er hun 70 år, og slik ser hun ut nå:



Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar