31.03.2019

27.mars-2.april 1978 (Interiør)

Det skjedde i grunnen ikke så mye spennende denne uken. Jeg er mye sammen med Hege for tiden, og vi kjører mye med hennes bror Atle. Hege og jeg gikk begge på Stabekk gymnas, men i hver vår klasse. Pappa er på hyttetur med Bredesen, og det var en kollega. Bredesen var faren til skihopperen Espen Bredesen - som på dette tidspunktet er 10 år :-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (27.3): Sov lenge. Borte hos Hege før middag. "Bibelen" på TV om kvelden.
TIRSDAG (28.3): I byen. Kjørte med Hege og Atle hjem. Kathrine var hos Susanne. Susanne klippet seg helt kort,
ONSDAG (29.3): Fikk igjen matte heldagsprøve, 5. Kjørte med Hege og Atle. Hege, Heidi og jeg hos Wivi om kvelden. Koselig. Mor og far hos farfar.
TORSDAG (30.3): Kjedelig på skolen! På bowlingen, dvs vi så heller på en basketballkamp. Jeg er kjempetrett!
FREDAG (31.3): Kjørte med Hege og Atle. Hege var her om kvelden.
LØRDAG (1.4): Jobbet. Kjempekjedelig! Far på hyttetur med Bredesen. Mor, Susanne og jeg satt ute og solte oss.
SØNDAG (2.4): Susanne og Kathrine kjørte slalåm. Ingrid puchet hit. Vi gikk en tur. Far kom hjem. Nina ringte fra søsteren.


TV, kobber-kjele og peis ;-)

Interiør

Jeg fant en liste med typiske 70-talls trender i denne artikkelen, og jeg ser mye av det på bildene fra hjemmet mitt på Grinibråten. Mor og far tok masse bilder for å huske hva de hadde ift forsikring - og disse bildene er "gull verdt" i dag!

Her er noe fra listen i artikkelen:
  • Bedre økonomi og større plass. 
  • TV og stereoanlegg får plass i stua. 
  • Vi lengter etter mykere verdier og naturmaterialer. 
  • Skinnmøbler blir allemannseie. 
  • Heldekkende tepper gjør rommet lunt og lyddempet. 
  • «Farger, farger, farger» er overskriften på Jotuns fargekart i 1974. 
  • Tapeter og stoffer har store mønstre, og fargene brunt og oransje matcher det gylne treverket. 
  • Selv «hvitevarene» tilpasser seg de nye fargene, og komfyrer og kjøleskap selger best i rødt, brunt og grønt. 

Så la oss ta en titt på bildene som ble tatt hjemme hos oss :-)

Zanussi kjøleskap med en sparebøsse på toppen

Oransje (!) vaskemaskin på kjøkkenet
(oppvasken er "manuell")

Sovesofa, telefon og telefon-kataloger

På et tidspunkt fikk vi en Ericafon :-)

Platespiller med plater og høretelefoner

Interiør fra stuen

Skinnstolene "Siesta"

Fargerik tapet på kjøkkenet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar