12.01.2020

8.-14.januar 1979 (Himmelen kan vente)

Skolen var i full gang igjen i 1979, og uken ble fylt av volleyball, teater, skøyter og uteliv. Sissel hadde flyttet fra Kirkerud til Ringstabekk, og Kjersti og jeg ble med henne hjem dit. Og jeg ble småsyk i løpet av uka.....

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (8.1): Spilte finale i volleyball mot 2NB. Vi tapte. Jobbet 4,5 time. Filmen med Fernandel var morsom!
TIRSDAG (9.1): På volleyballtreninga. Gikk litt før for jeg skulle være med og følge Susanne til Østbanen.
ONSDAG (10.1): Mor kjøpte rosa sommerkjole til meg. På teater om kvelden "Er det ikke mitt liv, kanskje?". Kjempefin! Mor og far hentet.
TORSDAG (11.1): Trett! Vi la oss tidlig alle sammen.
FREDAG (12.1): Gikk på skøyter i gymmen. Kjersti og jeg ble med Sissel hjem (på Ringstabekk). Kjersti, Sissel og jeg på Ridderhallen.
LØRDAG (13.1): Jobbet. Slitsomt. Begynner å få vondt i halsen. Mor og far hos Inger og Stian. Kjersti her. Vi laget pizza. Mmmm!
SØNDAG (14.1): Har vondt i halsen. Leste matte hele dagen. Begynte på hverdagsduk til mor.



Filmplakaten


Himmelen kan vente


Jeg hadde sett filmen "Himmelen kan vente" (Heaven can wait) i London 26.september på turen med mor og far (som jeg har skrevet om her). Jeg likte den utrolig godt, og så den igjen forrige uke med Susanne.

I himmelen....

Warren Beatty i filmen


Warren Beatty spilte hovedrollen, og på dette tidspunktet var han 41 år. Hans søster er også en berømt skuespiller, nemlig Shirley MacLaine (hun er 3 år eldre).

Da Warren var en ung mann datet han Joan Collins, og de var til og med forlovet. Men, han var utro - så da ble det slutt! Han har datet andre kjente kvinner, blant annet Carly Simon. Hun har skrevet et vers i sangen "You're so vain" om ham. Men, i 1992 giftet han seg med Annette Bening (som er 20 år yngre enn ham), og de er fremdeles gift! De har 2 sønner og 2 døtre sammen.

Her er noen bilder av Warren Beatty:

Warren Beatty og Joan Collins

Warren Beatty og Carly Simon

Warren Beatty og Annette Bening i 1992

Warren Beatty og Annette Bening idag





1 kommentar:

  1. SAvner navn på Ungdommen, ser mer ut som kinoreklame spør du meg!!

    SvarSlett