02.02.2020

29.januar-4.februar 1979 (Fantomets glade bryllup)

Matteprøve, volleyball, teater og skitur var noe av det som skjedde i denne uka. Kjersti var på overnatting, og vi tok masse bilder. Disse bildene kopierte vi selv fra negativer. Vi hadde gjort om et av rommene i huset vårt til mørkerom, og der hadde pappa lært meg hvordan jeg skulle gjøre dette - og det var veldig moro! Noen av bildene vi tok denne uken ligger nederst i innlegget :-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (29.1): Matteprøve. Jobbet 3,5 timer. Filmen "Englandsfarerne" var fin.
TIRSDAG (30.1): På volleyballen. Kjersti var ikke der. Jeg slo så mye at jeg fikk vondt i armene.
ONSDAG (31.1): Ca 20 i klassen på "Fantomets glade bryllup". Topp! Noen av oss spiste på Tivoligrillen etterpå. På La Popina. Koselig. Jan og jeg tok drosje fra Sandvika.
TORSDAG (1.2): Kjersti og jeg på "Så lenge skuta kan gå". Kjempefin! (med Blindeskolen)
FREDAG (2.2): Ordnet litt med frimerker. "Derrick" på detektimen. Fin.
LØRDAG (3.2): Sov lenge! "En sang i presang" på TV. Fint! Mor og far på fest hos Astri og Bernt. Kjersti var her. Vi tok masse bilder. Kjersti overnattet.
SØNDAG (4.2): Jeg gikk alene i pensjonistløypa. Gjorde litt lekser. Susanne ringte.

Herodes Falsk og Jahn Teigen etter premieren
på "Fantomets glade bryllup"

Fantomets glade bryllup

Herodes Falsk og Jahn Teigen hadde laget denne musikalen som hadde premiere på Centralteatret 21.november 1978. Jeg så den denne uken, og likte den kjempegodt! Jahn Teigen hadde laget musikken, og spilte selv skurken. Herodes Falsk hadde skrevet teksten, og han uttalte dette om handlingen i et intervju: "Ved en feiltagelse så dukker Tarzan opp hele veien, og det er bare nødt til å bli kollisjon. Det er jungelens konger som kriger. Det eneste jeg vil er at publikum skal le, og stykket blir sikkert slaktet. Jeg har ikke satset på dypere mening".

I Hvem Hva Hvor fra 1980 står det bare: "En farverik og artig forestilling"

I Aftenposten skrev anmelderen blant annet dette:
"I de store - og ofte også grove - trekk, fremstår Teigens og Falsks musikal som en ganske morsom forestilling - full av småpussige detaljer og muntre gags, men med en altfor løs handling."

"At replikkene svinger fra det vittige til det plumpt banale, omtrent som Tarzan svinger seg på en liane fra tre til tre, må sies."

"Om teksten altså ikke holder mål, er musikken et plusspreget kapittel for seg. Der er driv og snert i den til tider ganske harde rock."

"Som skurken er Jahn Teigen særpreget og fandenivoldsk - og så selsom at man gir seg over."

"Alt i alt er Fantomets glade bryllup en profesjonelt sett meget sterk forestilling - verken mer eller mindre."

Tegning fra Aftenposten 22.11.1978

Bilder

Her er noen av bildene Kjersti og jeg tok lørdag i denne uken:

Med mors kjole....

Kjole og hvitt, flosshatt - og nikkers!

I pappas militærutstyr!


Kilder:
Wiki: Gino Valente


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar