05.03.2017

1.-7.mars 1976 (Vinterferie)

Denne uken var det vinterferie, og vi var på fjellet med min danske familie. Hytta i Nesbyen var en hytte min onkel hadde tilgang til via firmaet han jobbet for. Jeg ble med dem opp på mandag, mens mor, far og Susanne kom på onsdag.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (1.3): Onkel Hans, tante Birgit, Hanne, Torben og meg til Nesbyen. Det blåste enormt da vi kom. Vi stod litt på ski.
TIRSDAG (2.3): Vi gikk på skitur. Hanne ødela bindingen, så hun og tante Birgit gikk tilbake. Var i butikken et par ganger.
ONSDAG (3.3): Vi gikk til Ranten, jeg ringte hjem. Hanne vrikket benet. Hun og tante Birgit dro tilbake til hytta. Torben, onkel Hans og jeg tok heisen opp og kjørte familieløypa hjem. Mor, far, Susanne og Cita kom.
TORSDAG (4.3): Vi minus Hanne og tante Birgit tok heisen på Ranten opp og gikk en tur på 13 km. Alle sammen der om kvelden. Susanne og jeg kjørte slalåm om kvelden. Gøy!
FREDAG (5.3): Vi gikk samme tur som i går, unntatt far og Susanne som gikk litt lenger. Kjørte slalåm om kvelden. Siste aften, Hanne og jeg var fjollete.
LØRDAG (6.3): Var borte i slalåmbakken alle sammen. Hanne tok heisen. Torben kjørte rett ned i bakken! Vi pakket og dro hjem.
SØNDAG (7.3): Hanne & co dro hjem kl.06:00. Sammen med Sissel, vi spilte Tære. Hun hadde vært på fjellet siden torsdag.


Her er jeg i farta - i Jutul-drakt!

Vinterferie

Vi var ofte på skiferie med familien fra Danmark, enten i påsken eller i vinterferien. I 1976 tok vi dessverre ingen bilder, så jeg har funnet noen fra 4 år tidligere. Da var vi også sammen - den gangen på Golsfjellet i påske 1972.


Pappa koser seg med gitaren foran peisen

Mine danske kusiner Helle og Hanne

Onkel Hans brakk skien i en utforkjøring

1 kommentar:

  1. Artig å lese.. omtrent på din alder og fra Nesbyen...

    SvarSlett