04.03.2018

28.februar-6.mars 1977 (Mord med døden til følge)

Denne uken dro mor på sin årlige tur til sin far i Danmark, og det har jeg tidligere skrevet om her. Ingrid og jeg kjøpte garn til krabbegenser, og det var en genser med tykt garn strikket på tykke pinner - som vi tenkte å bruke til sommeren når vi skulle ut og ta krabber. Vi strikket selvfølgelig helt like i helt like farger. Jeg var så ivrig at jeg strikket ferdig bolen på 2 dager. Jeg tror genseren ligger på hytta enda, så den skal jeg ta bilde av når vi drar ned neste gang. Jeg har et bilde av den i album, og det kommer på bloggen til sommeren ;-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (28.2):Nynorsk-normert prøve. Kjedelig på skolen. Susanne, Bodil, Ingrid, Anse og jeg i fødselsdagsselskap hos Jorid. Gøy.
TIRSDAG (1.3): Kandidat i fysikk. Vikar i tysk. I bakken med Heidi. Mor og far spilte bridge. Susanne og jeg bakte noe slags loff.
ONSDAG (2.3): Engelsk skolestil. Møtte Susanne på skolen. Vi svømte 1000 meter i Nadderudhallen. Møtte Jorid. Ingrid og jeg på "Mord med døden til følge".
TORSDAG (3.3): Jeg hadde vondt i halsen, og ble hjemme fra skolen. Snedde enormt. Mor dro til Danmark. Nanette her om kvelden.
FREDAG (4.3): Vondt i halsen i dag også, men jeg gikk på skolen. Susanne hentet meg. Jeg jobbet. Barbro og Nanette hos Susanne. "Gemini" på detektimen.
LØRDAG (5.3): Ingrid og jeg i byen og kjøpte garn til krabbegenser. Far, Susanne og jeg hos Bjørg og Bente om kvelden. Farfar og Liv var der. Koselig.
SØNDAG (6.3): Ingrid syklet hit. Susanne i Krydsby med Kathrine og Anders. Jeg strikket ferdig bolen på genseren. Program om Idi Amin på TV. Han er dum.

Kristin og Ingrid, to gode venninner!

Ingrid på besøk hos meg

Mord med døden til følge

Ingrid og jeg var på kino og så "Mord med døden til følge" på onsdag. Det var på bursdagen til Ingrid, så sånn feiret hun selve 15-årsdagen :-) Filmen er en amerikansk krim-komedie fra 1976. Filmen er delvis inspirert av Agatha Christie-novellen "And Then There Were None" fra 1939. Filmen er spekket med gamle krim- og grøsser-klisjeer, som utvikler seg til en lattervekkende kriminalparodi. Detektivene er klare parodier på anerkjente detektiver. Jeg skrev ikke hva jeg syntes om filmen, men forhåpentligvis likte jeg den godt ;-) Det var mange kjente skuespillere med i filmen: Peter Sellers, David Niven, Peter Falk og Alec Guinness. Her følger noen bilder fra filmen:




Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar