25.02.2018

21.-27.februar 1977 (Inferno i flammer)

Så var det vinterferie, og jeg var med Sissel til Norefjell i 2 dager. Den gangen var det tydeligvis 4 heiser der, for jeg prøvde "alle 4"! På lørdag var det utdeling av Spelemannspris, og min store helt Jan Eggum fikk en pris for platen "Heksedans" :-)

Jeg kjøpte cowboy-støvletter, og de var ganske kule ;-) Her er et bilde av meg med støvlettene, hvor jeg også har på en skinnvest som pappa tidligere hadde kjøpt til meg i London:

Nye støvletter - og skinnvest fra London

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (21.2): Susanne og jeg i byen. Jeg kjøpte cowboy-støvletter. Sissel og jeg gikk pensjonistløypa om kvelden. Filmen "De elendige" var fin!
TIRSDAG (22.2): Jeg måkte på taket. Alle sammen skulle egentlig på "Inferno i flammer" UTSOLGT! Fjernsynsteatret fint!
ONSDAG (23.2): Jeg ble med Sissel og faren til Norefjell. Supert vært. Jeg var kjempetrett da jeg kom hjem. "Lære for livet" del 2 kjempefint.
TORSDAG (24.2): På Norefjell i dag også. Prøvde alle 4 heisene. Mor, far, Susanne og meg på "Inferno i flammer". Den var virkelig kjempefin!
FREDAG (25.2): Stod opp sent. Susanne og jeg i Sandvika. Jeg jobbet. Tiden gikk kjempefort! Jeg skal jobbe i morgen også.
LØRDAG (26.2): Jobbet. Fikk lønn. 383 kr. Susanne hos Berit. Siste episode av "Filledukken". Spellemannsprisen på TV.
SØNDAG (27.2): Hos Ingrid. Bestemoren og bestefaren der. Susanne hentet meg. Mor og far hos Astri og Bernd.

Inferno i flammer

Inferno i flammer gikk på kino, og det var mange som ville se den - den var utsolgt på vårt første forsøk. Den ble kåret som nr.2 på denne listen over de 10 beste katastrofefilmene!

Det kom 2 store katastrofefilmer i 1974: Inferno i flammer og Jordskjelv. Jeg likte begge to, og det var selvfølgelig dramatiske filmer med en rørende slutt. I Inferno i flammer spilte Steve McQueen og Paul Newman, begge to var erfarne og populære skuespillere. Filmen handler om en storbrann i The Glass Tower i San Fransisco, verdens høyeste skyskraper. Filmen vant 3 Oscar i 1975, og var totalt nominert i 8 kategorier. Filmen fikk gode kritikker og ble en publikumssuksess!

Her er noen bilder fra filmen:

Brann i verdens høyeste skyskraper!

Filmplakaten

Steve McQueen og Paul Newman


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar