25.12.2016

22.-28.desember 1975 (Julefeiring)

Denne uken er det endelig julaften! Vi fikk besøk av morfar fra Danmark, og mors venninne Tove var også hos oss julaften. Jeg gikk mye på skøyter, og Susanne og jeg så på Dizzie Tunes sin film "Tut og kjør". Den har vel ikke skrevet seg inn i historien som en stor film.....

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (22.12): Susanne og far på jobben. Sissel og jeg gikk på skøyter på Kadettangen. Mor, far og jeg kjørte til Leif og farmor og farfar med gaver.
TIRSDAG (23.12): Sissel og jeg + hundene på Stovivannet og gikk på skøyter. Sverre Larssen kom med gaver. Vi pyntet juletreet.
ONSDAG (24.12): Susanne, mor og jeg hentet morfar ved båten. Tove kom hit om kvelden. Fikk mange fine gaver. La meg sent.
TORSDAG (25.12): Stod opp sent. Morfar og far på tur. Lars borte om kvelden. Vi spilte "Fullt hus", damene vant.
FREDAG (26.12): Sissel og jeg på skøyter på Stovi. Jeg slo meg veldig i hodet. Susanne og jeg på premiere på "Tut og kjør" (Saga) m/Dizzie Tunes.
LØRDAG (27.12): Lars hentet Inger Elin på Østbanen. Morfar dro hjem med båten. Mor og far hos Inger og Stian. Opprydning i Underholdningsavdelingen og Colombo på TV.
SØNDAG (28.12): Stod opp sent. Susanne og jeg på skøyter på Stovi. Jeg snakket med Sverre i telefonen. Skjønte ikke hva han sa. I selskap hos Ellen og Eigil. Ganske hyggelig, men noe bråkete!


Mine flotte foreldre på julaften

Julefeiring

Vi feiret som regel julen hjemme, og fikk besøk av besteforeldre. Dette året kom morfar på besøk fra Danmark, og han reiste tilbake 3.juledag. Vi var ofte sammen med familien på Holtet i romjula, nemlig min fars kusine og hennes familie. Vi hadde det alltid gøy, men min kommentar var "noe bråkete". Mine tremenninger var i denne jula 12, 9, 8 og 6 år - så det var livlig!

Jeg har tidligere skrevet om både antrekk og frisyre, så her kommer det bilder! Jeg klippet meg kort i forrige uke, og jeg hadde sydd antrekket på skolen. Brunt var en populær farge på 70-tallet ;-) Jeg kan huske at jeg følte meg veldig fin!


Storebror (22) og meg - vest var tydeligvis populært!

Pappa brenner i peisen

Jeg skrev opp både hva jeg ga i presang, og hva jeg selv fikk. Jeg ga bort bl.a neglelakk, tørre blomster, bøker og plakater. Jeg fikk bl.a bøker, brevpapir, sølv-charms og fotoalbum.

Jeg er litt usikker på hvem som fikk denne platen, men det var i hvert fall denne julen den kom til huset. Og den ble mye spilt! Det fulgte med noter, så jeg lærte meg noen av sangene på piano også. Spesielt den som heter "Til slutt" var fin, og den sitter (nesten) i fingrene enda ;-)

Dette var den første platen Ole Paus og Ketil Bjørnstad samarbeidet på, og den ble utgitt i 1975.

Lise Madsen Moses og de andre, forsiden...

....og baksiden

God gammel vinyl-plate


Ols Paus (28) og Ketil Bjørnstad (23)

1 kommentar:

  1. Fikk bestandig nye cordfløyelsbukser til jul, og mamma ville ikke se meg kravle med de slik at knærne ble slitt.

    SvarSlett