03.12.2017

29.november-5.desember 1976 (konfirmasjon i Tanum kirke)

Da var endelig den store dagen kommet, og jeg var konfirmant i Tanum kirke! Men, det skjedde også mye annet denne uken som tentamen og volleyball-kamp. Farmor ble stadig dårligere, så det var både sorg og glede som måtte balanseres i familien. Farfar hadde bursdag denne uken, og ble 87 år.

fra dagboken:

MANDAG (29.11): Ble ferdig med skjørtet. Øvde litt på tysken. Mor og far på foreldremøte. Filmen litt sløv.
TIRSDAG (30.11): Tysk tentamen. Mor, far og jeg på sykehuset hos farmor. Hos farfar etterpå.
ONSDAG (1.12): Nynorsk tentamen. Kjedelig! På overhøring. Kom en halv time for sent. Vi fremkalte bilder. Gøy!
TORSDAG (2.12): Engelsk tentamen. Spilte volleyball-kamp mot B. Tapte. Far og Susanne hos farfar. Farmor dårlig.
FREDAG (3.12): Norsk tentamen. Jeg satt til kvart på to. Jobbet. Vi ordnet med bordene. Så på Ellery Queen. Vi ommøblerte.
LØRDAG (4.12): Lars og Inger Elin kom med toget. Hanne, onkel Hans, tante Birgit og morfar kom om kvelden.
SØNDAG (5.12): Konfirmasjon! Tok bilder først. 22 gjester til koldtbord. Gøy! De gikk ved 19-20-tiden.

Konfirmantene i Tanum kirke 5.12.76

Konfirmasjon i Tanum kirke

Jeg ble konfirmert i Tanum kirke, og dette er en flott gammel kirke som ligger på Tanumplatået. Den er en hvitkalket middelalderkirke som stod ferdig ca 1145. Det var alltid der vi gikk på julegudstjeneste, og det var flott å konfirmere seg der!

Tanum kirke

Selskapet var i Grinibråten 62, og det var familie både fra Norge og Danmark tilstede. Jeg skrev ikke så mye mer enn at det var gøy, så jeg var tydeligvis fornøyd :-) Her er i hvert fall en del bilder fra dagen:

Utenfor kirken

Morfar og onkel Eyvind

Tante Birgit og onkel Hans

Ellen og tante Aud

Sverre og tante Kirsten

Hanne og meg ved gavebordet mitt

Mellom mor og far

Konfirmanten ;-)

Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar