01.04.2018

28.mars-3.april 1977 (Påskeferie I)

Dette var siste uka før påskeferie, og vi fikk igjen prøver og vi fikk karakterbok. Jeg var vel ganske fornøyd, selv om jeg klaget til fru Gunn - husker ikke hva jeg klaget på, eller hvordan det gikk med klagen ;-)

Det skulle vært internasjonal Melodi Grand Prix-finale i London denne uken, men den ble utsatt i 5 uker pga streik i BBC.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (28.3): Vevde videre på filleryen. Vi skal kanskje til Danmark på klassetur! Susanne og jeg i kiosken. Vest-tysk spillefilm. Fin.
TIRSDAG (29.3): Fikk igjen kr.domsprøve: G+ (æsj). Hadde historie-prøve. Mor og far spilte bridge. Susanne og jeg gikk til Berit på Tanum. Fikk vafler og te.
ONSDAG (30.3): Fikk igjen norsk og nynorsktentamen: M+ og M. På kino med Ingrid "Det tause flertall", fin. Tok trikken til Kolsås. Susanne og Birgitte hentet meg.
TORSDAG (31.3): Fikk igjen franskprøve: M! Hos tannlegen. Tre hull. Tok alle, fikk bedøvelse. Begynte å forkorte krabbe-genseren. Vondt i tanna.
FREDAG (1.4): Fikk igjen karakterboka. To G, en S, resten M. Heidi og jeg snakket med fru Gunn (klage). Susanne på badefest. Snevær, ikke sikkert vi kan kjøre i morgen. 
LØRDAG (2.4): Vi utsetter reisen til i morgen. Susanne og jeg spilte kort. Shirley MacLaine og Columbo på TV i stedet for Grand prix.
SØNDAG (3.4): Mor og jeg kjørte til Mandal. Var ute og så på hytta. Fin! Spilte slåball og løp stafett ute. Hos Odd og Bjarte om kvelden (Gunvor, Sverre, Tormod, Govert)

Påskeferie I

Endelig var det påskeferie, og vi kunne dra ned til Sørlandet igjen! Vi hadde leid hus i 3 somre på fastlandet, og bodde i dette huset for siste gang denne påsken. Hytta vår nærmer seg å bli ferdig, så til sommeren skal vi ta den i bruk!

Mor og far jobbet nok mye på hytta i påsken, men Susanne og jeg var mest opptatt av å møte våre "sommer-venner" igjen! Jeg kom ned med mor på søndag denne uken, mens Ingrid kommer på mandag og Susanne kommer på torsdag. Odd og Bjarte bor i Mandal, og er på deres hytte på Kåløy, mens Tormod, Govert, Sverre og Gunvor er fastboende på Ås. Så det var aktiviteter med en gang, både på dagen og kvelden :-)

Den eldste broren, Tormod 19 år

Den nest-eldste broren, Govert 18 år

Den tredje-eldste broren, Sverre 16 år

Bildene er tatt med huset deres i bakgrunnen, og på en "fotball-bane" vi hadde utsikt til fra huset vi leide ;-)


Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar