18.06.2017

14.-20.juni 1976 (sykkeltur I)

Jeg fikk ny gul regndress, tror det var Helly Hansen. Og den fikk jeg bruk for på sykkelturen mot slutten av uka! Dette var siste uke før sommerferie, og vi hadde fri en dag, vi var i Nadderudhallen, vi hadde emnedag om alkohol og vi fikk karakterboka. Og så var vi ferdige med 8.klasse!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (14.6): Fri! Jeg klippet meg på Santa fe i Sandvika, 50 kroner. Trine og jeg på "Gjøkeredet", Susanne kom opp i engelsk.
TIRSDAG (15.6): Jeg fikk ny gul regndress. Hele klassen i Nadderudhallen. Vi lærte om livredning. Berit hos Susanne om kvelden. En dansk film "Aladdins lampe" på TV, fin.
ONSDAG (16.6): Emnedag om alkohol. Susanne fikk 5 på muntlig engelsk eksamen. Spilte basket. Mor og far hos Tove.
TORSDAG (17.6): Økologi/miljøvern på emnedagen. Vi så først to filmer på skolen. Så gikk vi en tur fra Vestmarksetra til Gupu. Der fikk alle to boller og en brus. Vi sendte syklene.
FREDAG (18.6): Siste dag på skolen. Fikk karakterboka. Vi hentet teltet hos Ingrid. Satte det opp. Susanne hos Birgitte om kvelden. Baretta på TV.
LØRDAG (19.6): Susanne og jeg tok toget til Bø i Telemark. Begynte å sykle til Mandal. Kjempehardt opp til Vrådal. Slo opp teltet på Steane, det regnet.
SØNDAG (20.6): Syklet videre i overskyet vær. Nedover nesten hele veien. Vi fant ikke noen camping, så vi spurte etter rom - 50 kroner. Slo opp teltet på en gård.


Ut på tur i regnvær - men like blid!

Sykkeltur I

Ingrid, Susanne og jeg hadde planlagt å sykle til Ås i Harkmark når ferien startet, men, Ingrid brakk dessverre hånden rett før, så hun måtte trekke seg. Susanne og jeg fikk syklene våre sendt med tog til Bø i Telemark, og på lørdag tok vi selv toget dit og startet på turen. Vi syklet totalt litt over 300 km, og overnattet på 3 steder. Dessverre var det veldig dårlig vær da vi startet, så jeg fikk umiddelbart bruk for min nye regndress ;-) Men, det ble heldigvis bedre etter hvert.

Det har sluttet å regne, og jeg tørker sokkene mine......

Her har vi tilbakelagt strekningen Kviteseid-Vrådal

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar