04.06.2017

31.mai-6.juni 1976 (Harpo)

Denne uken var det pinse, og vi dro ned til Sørlandet på fredag - og ble der til tirsdag i neste uke. Jeg hadde med meg min venninne Trine. Ellers hadde jeg både norsk, matte og tysk tentamen denne uken. Og så skjedde det en trist ulykke på Vøyenenga. Jeg kjente ikke guttene selv, men visste hvem de var fordi de gikk på Hauger Ungdomsskole.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (31.5): Norsk tentamen, tror det gikk bra. Tante Birgit og onkel Hans kom på lynvisitt og dro igjen. Tove kom hit om kvelden.
TIRSDAG (1.6): Matte tentamen i 5 timer. Siv og Sissel var her, og vi spilte Krokket. Etterpå spilte vi Navigare. Bjørg hos Susanne og kvelden.
ONSDAG (2.6): Fri! Sissel og jeg spilte Navigare. Mor i bolleklubb hos Inger B. Nato hadde masse øvelser.
TORSDAG (3.6): Tysk tentamen i 3 timer. Sissel og jeg spilte Navigare. Det skjedde en ulykke nede på Vøyenenga. Det var to gutter på skolen, den ene døde.
FREDAG (4.6): Trine, jeg, mor og far og Cita dro til Sørlandet. Kom ned dit ca kl.23. Vi snakket litt med Kristian.
LØRDAG (5.6): Det regnet. På Tånevik og handlet litt. Sammen med alle om dagen, og om kvelden spilte vi bordtennis i låven hos Kåløy.
SØNDAG (6.6): Grått vær. Sverre, Trine, Ingrid og jeg ute på Hærholmene. Vi så en måkeunge halvveis ute av skallet. Hos Kåløy om kvelden.


Harpo med super-hit'en Movie Star!

Harpo

Harpo kommer fra Sverige, og heter egentlig Jan Harpo Torsten Svensson, og han var 26 år i 1976. Hans største hit har vært "Movie Star", og den var utrolig populær i 1976! Den kom høyt opp på hit-listene i Sverige, Østerrike, Sveits, Vest-Tyskland,  Australia, New Zealand, Irland og UK. Her hjemme lå den i 1976 i 30 uker på VG-lista (Topp 40 låt) med 11 av ukene som nr.1. Dette er en sang man virkelig kan få på hjernen, og vi sang og hørte på den hele sommeren!

Hør på sangen her!

Harpo - en blid gutt :-)


Harpo i 2012 (62 år gammel)


Kilder:
Wiki: Harpo
VG-lista: Movie Star

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar