11.06.2017

7.-13.juni 1976 (Hotell i særklasse)

Det var fremdeles pinse, og vi var på Sørlandet - og ble der til tirsdag. På søndag planla vi sykkeltur, og meningen var at Ingrid, Susanne og jeg skulle starte sommerferien med å sykle fra Bø i Telemark til Ås i Harkmark (v/Mandal). Men, det ender med at Ingrid brekker armen, så det er bare Susanne og jeg som sykler. Synd for Ingrid!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (7.6): Så Bjarte, han har snaua seg helt. Alle sammen spilte kanonball. Ingrid og Ingeborg dro hjem. Trine, Sverre, Govert og jeg på Hærholmene, så på måkeungen. Fisket småfisk om kvelden.
TIRSDAG (8.6): Alle på skolen. Vi var ute i båten. Jeg badet, litt kaldt. Vi dro hjem før de kom fra skolen. Hjemme kl.21.
ONSDAG (9.6): Fikk igjen tysk og matte tentamen. G (æsj) og S (hurra). Ekskursjon til Sandvika i formingstimen. Ny komikveld. Noe hotellgreie.
TORSDAG (10.6): På ekskursjon til Hadeland glassverk. Gøy. Satt barnevakt hos Grønlie, 6 kr. Broderte hjerte på buksen min. Siste "Herskap og tjenere".
FREDAG (11.6): Leverte bøker. Fikk fri etter storefri for Svein skulle begraves. Ble med Trine hjem. Ikke så fint vær. Susanne hos Kathrine. Kojak på TV.
LØRDAG (12.6): Til Sandvika med Trine. Til byen med Susanne. Kjøpte ny bukse (Levis). Til farmor og farfar etterpå og spiste reker.
SØNDAG (13.6): Sov lenge. Ingrid kom hit. Vi planla sykkelturen til Ås. Arne og Bjørg her om ettermiddagen. Nanette hos Susanne.

Manuel, Basil, Sybil og Polly

Hotell i særklasse

Denne uken kom det en ny serie på komikveld, som jeg omtalte som "Noe hotellgreie". Serien er britisk (Fawlty Towers), og ble sendt på BBC i 1975 og 1979. Den kom til NRK i 1976, og ble en stor suksess! Alle husker vel John Cleese som den eksentriske eieren Basil Fawlty og kelneren Manuel! Det ble faktisk bare laget 12 episoder, 6 ble sendt i 1975 og 6 ble sendt i 1979 (på BBC). Den har gått flere ganger på NRK, så det er kanskje derfor jeg synes det har vært mange flere episoder.....


Gjengen i Fawlty Towers


Kilder:
Wiki: Hotell i særklasse

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar