26.11.2017

22.-28.november 1976 (Onedinlinjen)

Da var konfirmasjonskjolen ferdig! Vi spiller en volleyballkamp mot 9E, og jeg ser en Beatles-film på kino. Og konfirmasjonen nærmer seg.........

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (22.11): Nesten ferdig med skjørtet. Mor hentet konfirmasjonskjolen hos Astri. Kjempefin! Heidi var her om kvelden.
TIRSDAG (23.11): Kjedelig på skolen!!! Nede hos Heidi om kvelden. Hun knuste en potte. Mor og far på bridge.
ONSDAG (24.11): Vi gikk til presten. Intervju med kristen ungdom. Susanne hos Bjørg. Mor og far på kurs.
TORSDAG (25.11): Spilte volleyball-kamp mot 9E. Vi vant! Så på fotball i fransk-timen. Heidi og jeg på diskotek på Bjørnegård. Anne og Birte ikke der.
FREDAG (26.11): Fikk igjen tysk- og engelskprøve. M og M-. Jobbet. Heidi var hos meg om kvelden. Wivi kom senere.
LØRDAG (27.11): Dro til byen. Kjøpte stoff til stolene. Jeg sov litt da vi kom hjem. Wenche Myhre, Nynytt og Onedin-linjen på TV.
SØNDAG (28.11): Stod opp sent. Ringte til Ingrid. Susanne og jeg på "Yeah, Yeah, Yeah" (Beatles). KJEMPEFIN!

Peter Gilmore som James Onedin

Onedinlinjen

Onedinlinjen var også en serie som ble veldig populær! Den var britisk, og gikk på BBC fra 1971-1980. På Wikipedia står dette om handlingen:

"Den ambisiøse kapteinen James Onedin vil bli skipsreder. Han vil ha andre til å seile for seg, slik at han selv får fortjenesten. Han hører snakk om at seilskuten "Charlotte Rhodes" skal selges. Eieren, den gamle alkoholiserte kaptein Joshua Webster, er uvillig innstilt overfor Onedin. Men det er ikke kapteinens datter Anne. Hun tar mot til seg og foreslår at hvis han gifter seg med henne, skal han få skipet i medgift. James Onedins eneste, ærgjerrige tanke er at han ved sitt ekteskap sikrer seg "Charlotte Rhodes" og at han derved kan etablere sitt eget rederi, Onedinlinjen. Men Onedin forandrer innstilling til sin Anne etterat de er blitt gift. Han begynner å nære hengivenhet for henne, og etter noen måneder oppstår ekte kjærlighet og forståelse mellom dem. "

Jeg har egentlig ikke noe sterkt minne om Onedin-linjen, så jeg tror ikke det var noe vi pleide å se på. Men, jeg vet jo godt at den var populær på 70-tallet ;-) Her er noen flere bilder:







Kilder:
Wiki: Onedinlinjen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar