05.11.2017

1.-7.november 1976 (Cat Stevens)

Denne uken ble Jimmy Carter president i USA, og dette vil jeg skrive mer om i neste uke. Ellers går det i konfirmasjonsforberedelser, prøver - og pusling. Farmor ble lagt inn på sykehuset, hun var alvorlig syk.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (1.11): To timer på skolen. På ekskursjon til Høvikodden. Heidi og jeg dro opp på Bjørnegård og besøkte Anne og Birte. Cat Stevens på TV.
TIRSDAG (2.11): Det snødde! Vi fikk fri i siste time. Farmor ble lagt inn på sykehuset. Bridge her. Jeg begynte å pusle (1000 brikker).
ONSDAG (3.11): Det regnet. Hos presten. Vi hadde Østenstad. Satt barnevakt hos Grønlie, 15 kroner. Jimmy Carter ble president i USA.
TORSDAG (4.11): Puslet videre. På basketen. Vi var bare 6 stk. Litt kjedelig. La meg ganske tidlig.
FREDAG (5.11): Fikk igjen tyskprøve, M-. Jobbet, det var slitsomt. Farfar var med mor og far hjem. "Baretta" på TV.
LØRDAG (6.11): Heidi og jeg klippet oss på Ophelia. Susanne, far, farfar og jeg på sykehuset og besøkte farmor. Jeg og 8 andre konfirmanter hos Svein. Heidi og jeg gikk hjem fra Sandvika over Tanum.
SØNDAG (7.11): Skrev norsk og nynorsk stil. Heidi og Wivi var her om kvelden. Jeg skal kanskje ha fest! Pappa og jeg puslet.


Cat Stevens: Majikat Earth Tour 1976

Cat Stevens

Cat Stevens ble født i 1948, og var på dette tidspunktet i 1976 28 år gammel. Han har svensk mor og gresk far, og hans opprinnelige navn er Steven Demetre Georgiou. Han ga ut musikk under navnet Cat Stevens helt til han konverterte til islam 23.desember 1977 og byttet da navn til Yusuf Islam.

Han ga ut sine beste og mest kjente låter litt tidligere på 70-tallet. I 1970 kom albumet "Tea for the Tillerman" ut med bl.a disse sangene: "Wild World" og "Father and son". I 1971 kom "Teaser and the firecat" ut med bl.a disse sangene: "Morning has broken" og "Moonshadow". Han har hatt 2 låter og 11 album på VG-lista. Låtene er:
  • "Can't keep it in" (14 uker i 1973, beste plassering nr.5)
  • "Morning has broken" (10 uker i 1972, beste plassering nr.4)
Albumet "Foreigner" nådde 1.plass på VG-lista i 1973. Han har gitt ut veldig mye bra musikk, og er verdt å høre på den dag i dag!

Her er noen flere bilder av Cat Stevens på 70-tallet:



Og slik ser han ut i dag:


Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar