11.12.2016

8.-14.desember 1975 (Kojak)

Julen nærmer seg, og det går i julegaver, julekaker og juleantrekk. Jeg syr på et antrekk på skolen, og det skal jeg ha på meg på julaften. Bilder av det kommer snart, men jeg kan jo røpe at det er et skjørt og vest i samme stoff. Og brunt var en populær farge på 70-tallet......

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (8.12): Jeg hadde fri fra gymmen. Sissel i England. Mor ferdig med skrivemaskinkurs.
TIRSDAG (9.12): Kjørte med Heidi til skolen. Så en rev på nært hold. Fri fra gymmen. Dro til Sandvika, møtte mor. Kjøpte julegaver. Bakte noen julekaker.
ONSDAG (10.12): Spilte volleyball-kamp på skolen. Vi vant. Sydde på vesten. Mor og far på foreldremøte.
TORSDAG (11.12): Fikk vesten med hjem. Tok trikken til Bekkestua, og møtte Susanne. Vi tok buss til byen. Kjøpte julegaver. Kjørte med Randers hjem.
FREDAG (12.12): Trampoline og tjukkas i gymmen. Sydde skjørtet større. Kojak i detektimen.
LØRDAG (13.12): Ingrid ringte og sa at hun ikke kunne komme. Mor, far og jeg i byen. Susanne på juleball, mor og far på julebord. Jeg alene.
SØNDAG (14.12): Stod opp sent. Sammen med Sissel nesten hele dagen. Huset på prærien var meget sørgelig.


Kojak med kjærlighet på pinne

Kojak

Vi syntes Kojak var utrolig kul! Dette var en av seriene som ble sendt på Detektimen på fredager, og det var en av favorittene en periode.

Theo Kojak var en skallet politimann i New York, med en meget sterk rettferdighetssans. I de tidligste episodene var han en storrøyker, men i takt med at USA ble mer og mer antirøyk, stumpet også Kojak sigarettene. I stedet begynte han å spise kjærlighet på pinne, noe som ble hans varemerke sammen med det retoriske spørsmålet «Who loves ya, baby?».

Theo Kojak

Håper han pusset tennene ;-)


Hør kjenningsmelodien til Kojak her.

Kilder:
Wiki Kojak

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar