02.07.2017

28.juni-4.juli 1976 (sommerferie I)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (28.6): Ingrid og jeg hos Bjarte og spilte kort. Alle hos Bjarte om kvelden. Spiste suppe. Lekte "flasketuten peker på".
TIRSDAG (29.6): Mor og Susanne til Mandal. Jeg sov til kl.12:30. Hos Bjarte om kvelden og spiste gele. Dro til sjøbua etterpå. Hjem ca.12.
ONSDAG (30.6): Motoren på båten virket ikke. Susanne og jeg til Ronevann, men det var fullt. Alle sammen til Ronevann senere. Andreas fikset motoren. Vi tok en tur.
TORSDAG (1.7): Susanne til Mandal med Gunvor. Vi andre til Tånevik med 20-hester'n. Susanne klippet seg i Mandal. Susanne på båttur om kvelden, vi andre hos Bjarte.
FREDAG (2.7): I Harkmarkfjorden og badet. Brev fra Trine. På kino i Mandal "Haisommer". Tok båt og buss til, haiket hjem. I sjøbua etterpå. Hjem halv to.
LØRDAG (3.7): Vi dro ut på Lindholmen på overnatting. Vi tok krabber og kokte dem. Gunvor, Susanne og jeg badet.
SØNDAG (4.7): Bjarte, Susanne, Gunvor og jeg sov nesten ingenting. Kom litt for sent til soloppgang. Store bølger hjemover. Sov fra 11:30-17.

Sommerferie I


På vei til Lindholmene

Materialer til bål

Sverre fyller bensin i Harkmarkfjorden

2 kommentarer:

  1. Flott lesning fra det glade 70 tallet.

    SvarSlett
  2. Hærlige ungdomstid på 70-tallet��

    SvarSlett