09.07.2017

5.-11.juli 1976 (sommerferie II)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (5.7):Ingeborg, Susanne og jeg begynte å plukke jordbær. Jeg plukket 87 kurver. Sverre malte. Alle sammen ute og fisket om kvelden.
TIRSDAG (6.7): Plukket 42 kurver jordbær. Vi badet på veien hjemover. Alle sammen lekte "slå på ring" om kvelden.
ONSDAG (7.7): Plukket jordbær. Gunvor ikke med. Plukket 66 kurver.
TORSDAG (8.7): Plukket ikke jordbær. Sov lenge. Alle sammen lekte "boksen går". La meg tidlig.
FREDAG (9.7): Plukket jordbær. Mor og far med fly til Oslo. Susanne på Ålo, jeg i sjøbua om kvelden. Mor og far kom tilbake.
LØRDAG (10.7): På spisetur til Ålo. Vi hentet prestesønnene, og de ble med ut og tok krabber. Kokte og spiste dem etterpå.
SØNDAG (11.7): Susanne dro med toget hjem, hun skal jobbe. Vi andre på badetur i Harkmarkfjorden. Ingeborg, Gunvor og jeg sov i Gunvor's sjøbu.

Sommerferie II


Ingrid og jeg spiller kort og hører på kassetter!

Knut, Per og Jarle skreller poteter :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar