20.08.2017

16.-22.august 1976 (VG-lista uke 34, 1976)

Denne uken begynte jeg i 9.klasse. Dette var jo siste år på ungdomsskolen den gangen, så nå var vi de eldste! Ingrid og jeg koste oss med bildene fra sommerferien, og jeg var i gang med konfirmasjonsforberedelser dvs at jeg gikk på gudstjenester. Og vi så den fantastiske filmen "Sound of Music"! Den er fra 1965, så den gangen var det bare 11 år siden. Nå synes vi jo det er en skikkelig gammel film!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (16.8): I byen sammen med Ingrid. Kjøpte Dr.Hook plate. Ingrid og jeg på "Sound of Music". Den var kjempefin!
TIRSDAG (17.8): Begynte på skolen. Uff!! Sammen med Sissel etter skolen. Susanne er syk (vondt i halsen). La meg tidlig.
ONSDAG (18.8): Første ordentlige skoledag. Forferdelig varmt. Sammen med Sissel og Siv. Susanne er fortsatt syk.
TORSDAG (19.8): Vi hadde fransk for første gang. Kjempegøy! Susanne hos Strømhaug. Hun må kanskje ligge i 2 uker til. STAKKAR!
FREDAG (20.8): Ordnet med båndene. Mamma hentet bildene. De var kjempefine! Vi hadde det så gøy om kvelden. Jeg holdt på å le meg i hjel.
LØRDAG (21.8): Jeg syklet til Ingrid, og så på bildene fra sommerferien. Så på at Sverre fremkalte bildene sine. Tøft! Filmen "Hjemkomst" var fin!
SØNDAG (22.8): Heidi, Lars og jeg på gudstjeneste i Tanum kirke ifm konfirmasjonen. Fikk Det Nye Testamente. Cola og kringle etterpå.

Ukens platekjøp!

VG-lista uke 34, 1976

Denne uken kjøpte jeg en plate med Dr.Hook, og den var veldig populær denne sommeren. Spesielt syntes jeg sangen "A little bit more" var helt fantastisk!

Jeg har funnet frem til "Topp 40 Album"-listen (VG-lista) for uke 34 i 1976, og jeg viser her de 10 øverste. Jeg har skrevet om noen av artistene før, så der kan man følge lenken.
  1. "I love to love" med Tina Charles
  2. "Greatest hits" med ABBA
  3. "A little bit more" med Dr.Hook
  4. "Let Your love flow" med Bellamy Brothers
  5. "A night on the town" med Rod Stewart
  6. "Movie star" med Harpo
  7. "The last Farewell" med Roger Whittaker
  8. "High and Mighty" med Uriah Heep
  9. "The very best of Roger Whittaker" med Roger Whittaker
  10. "Frem fra glemselen kap.3" med Rita Engebretsen/Helge Borglund
Kilder:
VG-lista Topp 40 album Uke 34 1976


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar