14.04.2019

10.-16.april 1978 (Den Norske Bokklubben)

Jeg fikk tilbake prøvene, og det gikk jo veldig bra! Og med Jan Eggum på TV på lørdagen var jeg nok veldig fornøyd! Utover det består uken av spising, løping, bowling og IKEA-besøk, blant annet.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (10.4): Fikk igjen matten, 5. Jeg ble med Anne Grete hjem. Vi spiste pannekaker og gjorde lekser. Koselig
TIRSDAG (11.4): Tok opp et bånd til Anne Grete. Leste på norsken. Onkel Hans kom om kvelden. "Twigs" m/Wenche Foss på TV. Kjempefint!
ONSDAG (12.4): Norsk prøve. Fikk igjen tysk, 5! Hege og jeg løp. Anne var her om kvelden og regnet. Mor og far hos farfar.
TORSDAG (13.4): Fikk igjen geografien, 5! Susanne dro til Bergen. Onkel Hans var her om kvelden. Ingrid og jeg spilte bowling, klubbliga. Gj.sn 140.
FREDAG (14.4): Fikk karakterboka. 7 femmere, 5 firere. Mor, far og jeg på IKEA. Jeg kjøpte en liten bokhylle. Spiste masse om kvelden. Satte opp hyllen.
LØRDAG (15.4): Jobbet. Begynte på stilen. Ingrid kom om kvelden. Jan Eggum på TV. Jeg meldte Ingrid inn i Bokklubben.
SØNDAG (16.4): Sov lenge. Ryddet litt. Skrev litt på stilen. Skrev brev til Nina.


Kristin Lavransdatter fra 1976
Omslag/layout: Hans Jørgen Toming

Den Norske Bokklubben

Jeg meldte inn Ingrid i Bokklubben denne uken, og ble nok fristet av fine verve-premier! Jeg ser på nett-siden til Den norske Bokklubben at de har gitt "Store leseopplevelser siden 1961". Så vidt jeg husker hadde jeg meldt meg inn og ut noen ganger for å få flere verve-premier. Og jeg hadde mange bøker i bokhyllen, som jeg også leste ;-) Jeg har noen av dem i bokhyllen fremdeles, selv om bokhyllen nå står ute i boden. Så det var enkelt å finne bøker som jeg kjøpte i bokklubben på 70-tallet.

Når jeg søkte på nettet fant jeg ut noe interessant, nemlig at Hans Jørgen Toming var designer for Bokklubben fra 1961-1980 og at han var ansvarlig for en enorm bokproduksjon. Han var født i Danmark i 1933, men flyttet til Norge i 1956 og ble norsk statsborger. Og når jeg kikket i omslagene på de bøkene jeg fant i bokhyllen, så var det selvfølgelig Hans Jørgen Toming som var designer på alle tre :-)


Månedens bok September 1973 
Omslag/layout: Hans Jørgen Toming

Månedens bok November 1978 
Omslag/layout: Hans Jørgen Toming

Og her kan man se hvilke bøker som ble utgitt i perioden 1976-1980:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar