06.03.2016

3.-9.mars 1975 (Karneval)

Mor hadde reist til Danmark i forrige uke, og pappa tok med Susanne og meg på kino der vi så "Ikke tråkk i salaten". Filmen er regissert av Peter Yates med bl.a Barbara Streisand, og jeg syntes den var morsom! Ellers fortsatte vi jobben med å tømme tante Kristines leilighet. Fredag var det karneval hos Kristin i klassen og lørdag hadde vi besøk av Inger og Stian (mor og fars gode venner) og deres sønn Mads. Og så ble jeg tydeligvis glad da mor kom hjem fra Danmark igjen!

Fra dagboken:

MANDAG (3.3): Ikke barnevakt hos Heggen. Pappa, Susanne og jeg på kino "Ikke tråkk i salaten". Gøy.
TIRSDAG (4.3): Pappa og jeg hos tante Kristine. De fra loppemarkedet var der og hentet de møblene de skulle ha.
ONSDAG (5.3): Pappa kjørte meg til Edle kl.18. Vi tok 18:30-bussen til Sandvika og gikk til dansen. Brev fra Sverre.
TORSDAG (6.3): På spillinga. Susanne på teater. Jeg fant karnevalsdrakt. "Skulder ved skulder" på TV. Fin.
FREDAG (7.3): Karneval hos Kristin. Ganske gøy. Mor kom hjem. Hurra!
LØRDAG (8.3): Inger, Stian og Mads her fra kl.20-24. Siste "tre kast", film-laget vant.
SØNDAG (9.3): Hos farmor og farfar. Fikk 10 kr. "Barndom" på TV. Ganske fin.

Karneval

Jeg har bare en vag erindring av karnevalet hos Kristin i klassen, men jeg kan overhodet ikke huske hva jeg hadde på meg. Det er vel sånn at minnene ofte er knyttet til det man har i fotoalbumene. Jeg kan heller ikke si om det var vanlig med karneval på den tiden, men jeg vet at jeg hadde karneval hjemme hos meg året før, altså i 1974. Og ut fra bildene i mitt fotoalbum ser det ut til at vi hadde det moro - vi lekte "avskjed på grått papir", danset appelsin-dansen og vi hadde disco.

Morten, Heidi, Eyvind og Sissel

Bastian, Espen, Harald, Kristin og Siv
Arne-Kristian. Harald, Ingwi, Kristin og Eli Anne
Appelsin-dansen :)

Det ser ut til at festen nærmer seg slutten!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar