13.11.2016

10.-16.november 1975 (Norges Varemesse på Sjølyst)

Denne uken skjedde det noe dramatisk, nemlig at pappa kolliderte med bilen sin. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men han var nok heldig som bare fikk litt vondt i siden for bilen fikk store skader. Smertene var tydeligvis større enn han ville innrømme og han og mamma dro på legevakten to dager senere.

En annen hendelse denne uken var at jeg ble tatt ut på klasselaget til en basketballkamp. Vi spilte mot C-klassen og ble tydeligvis rundspilt av dem, og utfra min beskrivelse av 8C og kampen var jeg veldig imponert over spillet deres!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (10.11): Sissel og jeg spilte Navigare og Kimbo. Filmen "vaktpostene" var ikke særlig fin.
TIRSDAG (11.11): På basketen. Vi var bare syv stykker der. Det var gøy. Bjørg var her om kvelden. Mor og far hos farmor og farfar.
ONSDAG (12.11): Susanne på teater "Romeo og Julie". Mor og far hos Inger og Stian og spilte bridge. Jeg alene.
TORSDAG (13.11): Ble ferdig med skjørtet. Far kolliderte ved Radiumhospitalet. Bilen trykket helt sammen. Mor og jeg var og hentet ham. Han hadde vondt i siden.
FREDAG (14.11): Jeg ble tatt ut til basketkamp mot 8C. På laget var Inger, Ingwi, Mari og Brit-Helene. 8C var helt syke, de spilte helt rått. Derfor vant de. Vi kom i A-magasinet. Pappa hjemme. Brev fra Sverre.
LØRDAG (15.11): Stod opp sent. Mor og far hos legevakten. Susanne og jeg spilte Navigare. Jeg strikket nesten ferdig armen på genseren.
SØNDAG (16.11): Snedde for første gang. Susanne og jeg på Sjølyst, "min fritid". Det var veldig fint der.


Norges Varemesse på Sjølyst (bilde fra 1966)

Norges Varemesse på Sjølyst

Norges Varemesse åpnet messehallen på Sjølyst i 1962, og der ble den helt til den ble revet i 2002 og Varemessen ble flyttet til Lillestrøm. Dette bildet er fra 1962, og det er sånn jeg husker det var i 1975 også:

Flyfoto fra 1962, Skøyen

Susanne og jeg var der søndag 16.november, og jeg har funnet programmet for denne dagen i Aftenpostens arkiv:

Program for 16.november 1975

Jeg har funnet gamle bilder fra utstillinger på www.oslobilder.no:

Båtmesse 1971

Møbelmesse 1973

Kontor-74

Kong Harald er på besøk på Lyd&Bilde i 1975

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar