27.11.2016

24.-30.november 1975 (Bilder i fotoautomat)

Denne uken var det tentamenstid på skolen, matte og tysk pluss en engelsk-prøve på tirsdag. Jeg spilte basketball og jeg strikket. Jeg feiret også bursdagen min, en uke på forskudd, med to gode venninner. Ringen jeg fikk var en sånn man kan pusle sammen til en hel ring.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (24.11): Matte tentamen. Jeg gikk kl.11. Sissel var her. Dansk spillefilm "Mani" var fin.
TIRSDAG (25.11): Engelsk to-timers prøve. På basketen. Fem stykker der. Bjørg hos Susanne. Mor og far hadde bridge.
ONSDAG (26.11): Tysk tentamen. Hos Sissel. Vi solgte lodd. Mor og far hos Tove for å høre om Am.cruisen
TORSDAG (27.11): Pakken med plakater kom. Jeg strikket på vanter.
FREDAG (28.11): Premieutdeling for friidrett og orientering på skolen. Strikket ferdig ene vanten. Detektimen "Baretta" (ny) var ganske fin.
LØRDAG (29.11): Jeg feiret fødselsdagen min. Ingrid og Sissel kom. Vi så på "to ess og ingen dame". Fikk "slavering" og 13,50. Ingrid sov over.
SØNDAG (30.11): Mor, far og Susanne hos farmor og farfar. Ingrid og jeg gikk opp slalåmbakken. Arne, Bjørg og Marit kom om kvelden.


Bildet er tatt i 1971, og jeg er 9 år

Bilder i fotoautomat

Det var alltid gøy å ta bilder i fotoautomater! Vi utvekslet "passbilder", og hadde som regel en stabel i lommeboken. Og så var det selvfølgelig moro å presse flere inn i automaten, og ta tullebilder!

Jeg har en del enda, men her er et lite utvalg av meg - og mine to venninner som var i 14-årsdagen:


Tullebilde fra 1975

Her ville jeg sikkert vise frem luggen min :-)

Sissel, som jeg var mye sammen med i 1975!

Ingrid ble jeg kjent med på Sørlandet,
men vi holdt kontakten gjennom året også


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar