19.02.2017

16.-22.februar 1976 (Upstairs, Downstairs)

Arbeidsuken var slutt, så nå var det tilbake på skolebenken. Det har vært en aktiv uke med mye ski og slalåm. Sissel og jeg var på Jan Eggum-konsert på Høvikodden, en stor opplevelse! Ellers var Susanne, Ingrid og jeg i byen og møtte Tormod og Govert - og jeg spilte basketkamp.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (16.2): Kjedelig å begynne på skolen. Gikk i "pensjonistløypa" da jeg kom hjem. Susanne og jeg i bakken litt. Mor og far hos farmor og farfar.
TIRSDAG (17.2): På skidag i Krydsbyløypa, storslalåm. Jeg kom på 7.plass av 10 (Heidi 2, Sissel 4, Grete 3). Susanne hos Bjørg. På skitur.
ONSDAG (18.2): Strikket på genseren på skolen. På basketball. Inger var der ikke. Mor og far hadde bridge. Komikveld "Doktor til sjøs".
TORSDAG (19.2): Ble nesten ferdig med hornet. På ski til Vestmarksetra alene. "Herskap og tjenere" med Sven-Bertil Taube. Helt sprø.
FREDAG (20.2): På konsert på Høvikodden. Hørte på Jan Eggum. Det var kjempegøy å se ham på ordentlig. Var sammen med Sissel. Far hentet oss.
LØRDAG (21.2): Dro til byen og møtte Ingrid og Susanne. Vi hentet Tormod og Govert på Vestbanen. De var i byen i tre timer. "Hvad nu?" på TV.
SØNDAG (22.2): Spilte basketkamp i Combihallen mot Sandvika B. Jeg spilte litt. Vi tapte med 5 poeng. Sissel og jeg i bakken 10 minutter før det stengte. Vi kjørte 2 ganger.



Karakterene i "Herskap og tjenere"

Upstairs, Downstairs

"Upstairs, Downstairs" ble kalt "Herskap og tjenere" på norsk og handler om en velstående familie som bor i London. Familien bor "Upstairs", mens tjenestefolkene bor "Downstairs". Serien vant Emmy i 1974, 1975 og 1977 for beste dramaserie. Dagbladet omtalte serien slik: "Den britiske serien «Herskap og tjenere» var en av 70-årenes aller største TV-suksesser. Da serien ble sendt i 1975/76, var det nesten umulig å legge møter eller sosiale aktiviter til torsdager".

Her er noen bilder fra serien:


Hudson (Gordon Jackson) og Mrs Bridges (Angela Baddeley)

Hudson, Richard Bellamy (David Langton), Lady Marjorie Bellamy (Rachel Gurney),
James Bellamy (Simon Williams) og Rose Buck (Jean Marsh)

Rose Buck, en av tjenerne

Major James Bellamy (Simon Williams)

Kilder:
Wiki: Herskap og tjenere

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar