21.05.2017

17.-23.mai 1976 (17.mai)

Denne uken var det 17.mai, elevrådsvalg, øvelseskjøring, komikveld, vikar og shopping i Oslo.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (17.5): Trine, Inger, Sissel, Siv og jeg til byen. Så på russetoget og på tivoli på Grønland. Tove, Berit, Inger, Stian og Beate var her om kvelden.
TIRSDAG (18.5): Fri de to første timene. Elevrådsvalg. Pål Frisvold vant. Kjempefint vær. Pappa dro til Bergen. Mor, Susanne og jeg kjørte en liten tur.
ONSDAG (19.5): Sydde videre på vesten. Ikke på basketen. Sammen med Sissel. Susanne på "Min ville natt med Jackie". Komikveld "Heimevernet".
TORSDAG (20.5): Ble ferdig med dreiebolla (M). Nynorsk prøve (S). Ble med Trine hjem. Pappa kom hjem fra Bergen.
FREDAG (21.5): Vikar for Magnus. Sammen med Sissel hele dagen. Baretta på TV.
LØRDAG (22.5): Susanne og jeg i byen. Kjøpte to rødstripete gensere og store, blå øredobber. Farmor og farfar her først, så kom Ellen, Eigil, Eivind og Helge.
SØNDAG (23.5): Hos Ingrid hele dagen. Katten hennes hadde fått 5 kattunger for en uke siden. Susanne på padletur.


Mor og far på 17.mai 1976

17.mai

I 1976 var jeg 14 år og gikk i 8.klasse på Hauger ungdomsskole. Jeg var med venninner til Oslo på dagen og hjemme med mor og fars venner om kvelden. I byen så vi på russetoget, det var alltid et høydepunkt på 17.mai! Nå var det 4 år til jeg selv skulle være russ, og jeg så sikkert frem til det - selv om det virket langt unna.....

Men, for et antrekk jeg hadde i 1976! Det var tydeligvis moderne med dongeri-skjørt og striper. Jeg syntes sikkert selv jeg var kjempefin, men jeg må innrømme at jeg i dag synes det ser litt rart ut med de stripete strømpene i hvite pensko ;-) Men, sånn er det jo med mote, hva man synes er fint endrer seg ofte i takt med den - bevisst eller ubevisst!

Her har jeg pyntet meg
til 17.mai 1976 :-)

4 år senere fikk jeg selv gleden av å gå i russetoget!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar