07.05.2017

3.-9.mai 1976 (Konfirmasjon i Danmark)

Vi hadde gym 3 ganger i uka, og denne uken løp vi, spilte fotball og håndball. Vi hadde håndarbeid på onsdag og sløyd på torsdag. Ellers forberedte familien seg til Danmarks-tur og konfirmasjonen til min kusine.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (3.5): Vi løp i gym-timen. Mor og far hos farmor og farfar. Jan Eggum på TV!
TIRSDAG (4.5): Jentene spilte fotball i gymmen. Jeg la ned den lange røde kjolen. Hos Siv sammen med Trine om kvelden. Syklet som et lyn hjem.
ONSDAG (5.5): Sydde på vesten på håndarbeidet. Gropa (en lærer) var døds-sur. På Hauger om kvelden. Inger, Brit og meg var de eneste der.
TORSDAG (6.5): Vi hadde vikar i sløyd. Mor og jeg fargela sangene til Hanne. Susanne skrev fakturaer. Herskap og tjenere "Barnet" fin!
FREDAG (7.5): Håndball i gymmen. Farget resten av sangene. Vi leverte Cita til Blyberg. Ellery Queen på TV. Fin!
LØRDAG (8.5): Vi kjørte kl.5 om morgenen til Danmark. Hanne, Helle, Susanne og jeg i Tivoli om kvelden. KJEMPEGØY! Brukte 65 kr.
SØNDAG (9.5): Vi var først i kirken da Hanne ble konfirmert. Så dro vi hjem. Da vi skulle til festen besøkte vi Vivi (mors venninne). Festen var KJEMPEGØY!!!!!! 42 gjester.

Min morfar og jeg foran Magnoliaen i Ellegårdsvej

Konfirmasjon i Danmark

Min kusine Hanne konfirmerte seg søndag 9.mai. Mor, far, Susanne og jeg kjørte til Danmark lørdag morgen, og Susanne og jeg fikk oss en tur i Tivoli med våre kusiner Helle og Hanne lørdag kveld. Vi elsket å gå i Tivoli!

Flott konfirmant!

Hanne og jeg har alltid hatt et nært forhold, og til bords ble jeg plassert ved siden av henne – mellom onkel Hans og tante Birgit (hennes foreldre). Dette var veldig stas, og vi hadde en fantastisk morsom konfirmasjonsfest - som man jo skjønner fra dagboken :-)

Her står jeg sammen med min mor og far
før vi drar i konfirmasjon i Farum

Pappa med Anny og Hans Anker (mors fetter)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar