29.04.2017

26.april-2.mai 1976 (Rod Stewart)

Utegym, ute-basket, teater, handle vår-klær, kokosboller og klipping. Og jammen var det ikke storesøster Susanne som klippet meg – og jeg ble fornøyd! Susanne tok opp Rod Stewart-plate, og det var helt sikkert «Atlantic Crossing» med hit’en «Sailing». Mer om Rod Stewart under.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (26.4): Utegym for første gang i år. Jeg gikk bare og kjedet meg. Mor i byen med Britt og Bjørg.
TIRSDAG (27.4): Bjørg var hos Susanne. Jeg var sammen med Sissel og Siv. Mor hos tannlegen. Jeg var i Sandvika etter skolen.
ONSDAG (28.4): Sydde på vesten på skolen. På basketen ute på Hauger. Kjempekaldt.
TORSDAG (29.4): På teater. Så på "Hundens testamente". Den var litt gøy. Kom hjem sent.
FREDAG (30.4): Møtte mor i Sandvika etter skolen. Fikk nye mokasiner, joggesko og stripete genser.
LØRDAG (1.5): Susanne klippet meg kort, og jeg ble jo fin! Var med Susanne og kjørte i Lommedalen. Spiste mine hjemmelagde kokosboller. Gode.
SØNDAG (2.5): Susanne og jeg dro til Bente og hentet Rod Stewart plate. Tok den opp. Berit hos Susanne. Finske Montreux programmet på TV.



Rod Stewart

Rod Stewart var i 1976 31 år. Han begynte sin karriere på 1960-tallet, og spilte i diverse band før han i 1970 ga ut sin første soloplate. Han er fremdeles aktiv som live artist. Rod Stewart ga ut albumet Atlantic Crossing i 1975, og den inneholdt de store hit’ene «Sailing», «I don’t want to talk about it» og “This old heart of mine”. «Sailing» lå som nr.1 i 15 uker i 1975/1976 på VG-lista – og var totalt 25 uker på VG-lista. Vi fikk aldri nok av denne sangen!

Britt Ekland og Rod Stewart i 1976

Britt Ekland og Rod Stewart i flotte antrekk ;-)

Rod Stewart har 8 barn med 5 forskjellige mødre. I 1976 hadde han et forhold til den svenske skuespilleren Britt Ekland. Han hadde da en datter på 13 år. Han giftet seg for første gang i 1979, og fikk barn nr.2 i 1979. Han giftet seg for tredje gang i 2007, og fikk sitt åttende barn i 2011 – Rod Stewart var da 66 år.

Rod Stewart i Ekeberghallen 5 november 1976

Kilder:
Wiki: Rod Stewart
Wiki: Atlantic Crossing
VG-lista: Sailing

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar