16.04.2017

12.-18.april 1976 (Påskeferie)

Denne uken er det påskeferie, og vi er på Sørlandet i et hus vi leide. Vi kom ned med ny båt (GH 14), men motoren ville ikke starte med en gang - så vi måtte inn til Mandal og fikse den. Ellers var Susanne og jeg mye sammen med våre "sommer-venner", og hadde det helt supert!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (12.4): Mor og far til Mandal og fikk ordnet med motoren. Jeg var hjemme om kvelden, men Susanne var hos Kåløy.
TIRSDAG (13.4): Susanne og jeg prøvde båten for første gang. Hos Bjarte om kvelden.
ONSDAG (14.4): Alle fire var i Mandal. Hos Kåløy om kvelden.
TORSDAG (15.4): Susanne, Govert, Tormod og Kristian ute i båt. Eivind, Bjarte, Sverre og meg spilte badminton. Bjarte og jeg klarte 316 slag. Hos Gunvor om kvelden. Spilte Amerikaner.
FREDAG (16.4): Vi spilte slå-ball. Inger, Stian og Mads kom. Hos Kåløy om kvelden.
LØRDAG (17.4): Dårlig vær. Hos Kåløy nesten hele dagen, og om kvelden også.
SØNDAG (18.4): Vi dro hjem. Det var meget trist. Så litt på TV da vi kom hjem, men vi var veldig trette.


Mor og Cita i båten

Påskeferie

Vi hadde leid det samme huset sommer 1974 og sommer 1975 (på Ås øst for Mandal), og nå skulle vi være der for første gang i påsken. Vi hadde kjøpt hyttetomt på Kåløy, og mor og far var nok ute på tomten for å se for seg hvordan hytta ville bli. Pappa tegnet den nemlig selv, så den ble laget utfra våre behov og ønsker. Susanne og jeg ønsket oss f.eks. egen inngang - så det fikk vi :-)


Ikke den beste kvaliteten på Polaroid-bildet,
men her sitter altså tre av de "lokale" (Hjalmar, Gunvor og Sverre)

Mor og far fikk besøk av sine gode venner Inger og Stian,
og her er de ute på Kåløy for å vise frem hyttetomten!

Det var trist å dra hjem etter en uke på Ås i Harkmark, men vi gledet oss veldig til sommeren - da skulle vi igjen leie huset i flere uker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar