17.09.2017

13.-19.september 1976 (Monty Pyhton)

Pappa fortsetter oppussing av rommet mitt, og jeg får jobb i Vøyenenga landhandleri! Og så får vi besøk fra Sørlandet av våre gode sommer-venner, og da ble det selvfølgelig sightseeing i Oslo.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (13.9): Susanne på teori-kurs. Pappa malte skapene mine, jeg malte øredobbdingsen. "An-Magrit" på TV. Jeg har fått jobb!
TIRSDAG (14.9): Skulle egentlig på orienteringsdag på Rykkinn, men jeg hadde så vondt i halsen. Ble i sengen. Mor hos Woltmanns.
ONSDAG (15.9): Ble hjemme i dag også. Mor dro til byen for å se om hun kunne finne en klokke til far. Hun fant det ikke. Far malte skapdørene.
TORSDAG (16.9): Hjemme fra skolen. Leste nesten hele dagen. Stod opp etter middag.
FREDAG (17.9): Ikke på skolen. Mor og jeg i Sandvika og Stabekk etter boblejakke. Begynte å jobbe i Vøyenenga. Sverre, Govert, Bjarte og Gunvor kom med toget.
LØRDAG (18.9): Vi dro til Nadderudhallen og møtte de andre. Dro til Bygdø, Holmenkollen og kino "Monty Phyton - ren phyton". Litt sløv. Hos Sverre om kvelden.
SØNDAG (19.9): I Frognerparken og på Tryvannstårnet. Dro hjem til oss etterpå. Ingrid kom hjem fra leirskole. Vi spiste pizza og eplekake.


Monty Python and the holy grail

Monty Pyhton 

Monty Python var på TV for første gang i 1969, da på BBC med showet Monty Python's Flying Circus. Jeg var på kino denne uken og så "Monty Python - ren phyton", men jeg vet ikke helt hvilken film det var. De ga ut "And now for something completely different" i 1971 og "Monty Python and the holy grail" i 1975 - så det må ha vært en av dem. Men, jeg hørtes ikke veldig begeistret ut......

Kilder:
Wiki: Monty Python

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar