03.09.2017

30.august-5.september 1976 (Kordfløyelsbukser)

Denne uken skjer det mye forskjellig: diverse prøver, vikar, hos presten, mulig lørdagsjobb osv. Jeg synes vi var raskt ute med prøver etter ferien, men da ble vi sikkert skjerpet med en gang.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (30.8): Begynte å tegne mønster til skjørtet. Bjørg hos Susanne. Vi så på Lars sine lysbilder. Jeg får lov til å ha en fest!
TIRSDAG (31.8): Susanne og jeg fikk brev fra Bjarte og Govert. Lars og Inger Elin hos Hugo. Susanne hos Birgitte. Jeg sydde om en gammel skjorte fra Lars.
ONSDAG (1.9): Vikar i matte. Hos presten, vi hadde Trond. Vi så litt lysbilder om kvelden.
TORSDAG (2.9): Løp orientering i gymmen. Vi fant ingen poster. Vikar i fransk. Susanne møtte meg på skolen. Mor, far og jeg på "Min ville natt med Jackie". Gøyal. Hugo og Nina her.
FREDAG (3.9): Hoppet høyde i gymmen. Fikk igjen tysk-prøve. Hadde matte prøve. Trine og jeg dro til byen etter skolen. Jeg kjøpte blå kordfløyelsbukse og V-genser.
LØRDAG (4.9): Jeg spurte om lørdagsjobb i Vøyenenga. De visste ikke. Susanne i byen. Vi ble med Lars, Inger Elin, Hugo og Nina til Sandvika. Mor og far på tyttebærtur.
SØNDAG (5.9): Lars og Inger Elin tok toget hjem til Trondheim. Susanne og jeg syklet til Ingrid. Vi ringte til Govert og Sverre. De kommer hit!!



Kordfløyelsbukser

70-tallet var hippietiden - vi hadde bl.a kordfløyelsbukser med sleng, vide skjorter i indisk bomull og lange, vide kjoler i blomsterprint. Klærne var gjerne i fargene brunt, lilla, burgunder, sennep og mosegrønt. Knehøye støvletter, tykke hæler, pikékrager og overdimensjonerte lommer og slag var svært populært.

Jeg har ikke funnet noen bilder av meg selv med kordfløyelsbukser, men jeg har tidligere skrevet om klær, og der ligger det noen bilder - så man kan jo ta en titt her :-)

Kilder:
Motebegrepene du bør kjenne til

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar