21.01.2018

17.-23.januar 1977 (Kontrapunkt)

Alltid spennende å være alene i bakken, og se hvem man fikk ta heisen sammen med! Det var fremdeles en fin vinter med mange vinteraktiviteter. To brødre fikk en trist avslutning! Dette var noe av det som skjedde denne uken ;-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (17.1): Pappa hadde med en plate til puslespillet. Jeg var alene i bakken. Tok heisen sammen med en dritkjekk gutt!
TIRSDAG (18.1): Mor hentet meg etter skolen. Dro til Sandvika. En gutt som hadde funnet en tier med navnet mitt på ringte. Homo-greie på TV.
ONSDAG (19.1): Mor og meg til Sandvika i dag også. Sissel og jeg i bakken. Stilig! Mor og far hos farfar.
TORSDAG (20.1): Basketball i gymmen. Siste del av "To brødre" på TV, Tom døde - noe så trist!
FREDAG (21.1): Kjørte med Sissel til Skolen. Jobbet. Slitsomt! Susanne kunne ikke gå på diskotek på Dønski. "Ellery Queen" på TV.
LØRDAG (22.1): Sissel, Cita og jeg gikk på ski fra Sollihøgda-hjem. Cita kjempesliten! Farfar kom. Susanne sov over hos Jorid.
SØNDAG (23.1): Dro bort til Ingrid. Vi gikk en lang tur. Sverre forstuet benet. Susanne hentet meg. "Kontrapunkt". Norge vant!


Med Cita og Sissel på skitur

Kontrapunkt

Kontrapunkt var en populær TV-spørrekonkurranse, hvor det handlet om å kjenne igjen klassisk musikk. De deltakende bestod av to lag med tre i hvert lag. Det ene laget begynte med å sitte ute på scenen, mens det andre begynte i et lydtett «bur». Etter en kort avspilling av et stykke fikk deltakerne spørsmål om komponist, stykke og årstall. Og det var imponerende hva de kunne! Denne uken ble det norske laget vinnere gjennom 1976/1977, og på vinnerlaget var Leif Bendix Jørgensen, Ivar Folgerø og Gudmund Holthe.

Sten Broman i Kontrapunkt

Sten Broman

Sten Broman var programleder i Kontrapunkt fra 1964-1980, og han var en fargerik og karismatisk mann! Han var selv komponist, musiker, dirigent, musikkpedagog, foreleser og musikkritiker i tillegg til programleder. Han var også kjent for sine spesialsydde dresser og fargerike slips. Han døde i 1983, og ble 81 år gammel.

Sten Broman i 1977


Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar