10.03.2019

6.-12.mars 1978 (Musikalsk gjestebud, NRK)

Jeg synes jeg strikker mye! Denne uken kjøpte jeg garn til en kofte, så produksjonen var stor. Jeg var i byen og kjøpte vindbukser, for jeg skulle på fjellet i påskeferien. Og da måtte skiene impregneres også. Vi var på Holmenkoll-rennet på søndag, og jeg husker selvfølgelig ikke hvem som vant (det var ikke så nøye for oss), men jeg ser det var Harald Duschek fra DDR med Johan Sætre på andreplass og Peter Leitner fra Vest-Tyskland på tredje. Så da var vi sikkert fornøyde :-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (6.3): Norsk heldagsprøve. Jeg skrev om karakterer. Kjøpte garn til en kofte. Snakket med Wivi om kvelden. Leste kjemi. Begynte å strikke.
TIRSDAG (7.3): Fikk igjen engelskprøve, 4+.Hadde kjemiprøve. Svømte i gymtimen. Dro på jobben til Susanne, vi badet i Nadderudhallen. Mor og far på teater. Jeg impregnerte skiene.
ONSDAG (8.3): Kjedelig på skolen! Mor og far hos farfar. Berit hos Susanne om kvelden. Jeg var hos Wivi - Heidi og Nina var der også. Vi hadde det gøy!
TORSDAG (9.3): I byen. Kjøpte vindbukser. Susanne på foreldremøte. På bowling. Johannessen fra Vøyenenga spilte også!
FREDAG (10.3): Jeg hadde foredrag om urbanisering på skolen. Uff. Strikket en del på jakken. Thomas Ledin på TV. Han er råbarsk!
LØRDAG (11.3): Jobbet. Onkel Hans, tante Birgit, Hanne og Torben var her da jeg kom hjem. De dro videre til Nesbyen. Mor og far hos Astri og Bernt. Hege var her om kvelden.
SØNDAG (12.3): Ingrid, Susanne, Ellen og jeg på Holmenkollen. Kristian Launes var MP, vi traff ham. Farfar her om kvelden.

Tomas Ledin på "Musikalsk gjestebud" 10.mars 1978

Musikalsk gjestebud, NRK

NRK kommer stadig med nye programkonsept, og denne uken ble "Musikalsk gjestebud" sendt. Om kveldens program står det:

"Norsk musikkprogram (svart-hvitt). Konsert fra restaurant Zhivago i Oslo. I aften møter vi det norske dansebandet Catalina m/ Ingrid Elisabeth, den svenske sangeren og gitaristen Tomas Ledin, aktuell i forbindelse med Melodi Grand Prix, og Per "Elvis" Granberg. Den norske "Elvis", Per Granberg, hadde sitt gjennombrudd som tenåring i 1950-årenes rockeperiode. I 1971 begynte han på ny å synge med gammelrock-gruppen New Jordal Swingers inntil han nylig fikk sin egen gruppe. En LP er også nylig utgitt. Vert: Ola Neegaard"

Ok, la meg se hva jeg kjenner til av dette.....
  • Restaurant Zhivago - der har jeg aldri vært. Jeg fant en artikkel fra Aftenposten som omhandlet de mest populære utestedene i Oslo opp igjennom årene, og der er Zhivago beskrevet som "besøkt av norske og internasjonale storheter innen danseband-genren"
  • Det norske dansebandet Catalina m/Ingrid Elisabeth - vekker ingen minner for meg. Men, jeg finner da noe på nettet om Ingrid Elisabeth Johansen, og ser at hun blant annet har vært på Momarkedet, vært nominert til Spellemannsprisen og vært med i Melodi Grand Prix. 
  • Tomas Ledin - han husker jeg godt! Og min kommentar etter programmet var "Han er råbarsk!" På dette tidspunktet er han 26 år, og han gitt ut noen plater. 
  • Per "Elvis" Granberg - han husker jeg også. Jeg visste ikke at han hadde vært med i New Jordal Swingers, men de har jeg jo skrevet om i et tidligere blogg-innlegg.
  • Ola Neegaard - det er også et navn jeg husker. Han var bl.a musiker og programsekretær i NRK.

Her er noen flere bilder fra kveldens program:

Per "Elvis" Granberg

Ola Neegaard var programleder

Ingrid Elisabeth Johansen og Catalina

Ingrid Elisabeth blir intervjuet

Tomas Ledin blir intervjuet


Kilder: 
NRK Musikalsk gjestebud 10.mars 1978

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar