12.05.2019

8.-14.mai 1978 (Shu-bi-dua)

Denne uken var det pinse, og vi dro til Mandal. Ingrid var med, og det var nok ikke mye mor og far så til oss. Vi hadde alltid mye å finne på med de fastboende, denne gangen var det visst hytta til Torfinn som var stedet ;-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (8.5): 3-timers engelskprøve. Susanne og jeg på skoleteater "Den gjerrige" av Molière. Kjempefin! Tok toget til Sandvika hvor mor hentet.
TIRSDAG (9.5): På Nadderud i gymmen, men alle bowlingbanene var opptatt. Leste litt kjemi.
ONSDAG (10.5): Slapp kjemiprøven. Hege og jeg løp. Mor og far hos farfar hele ettermiddagen. Snakket lenge med Ingrid.
TORSDAG (11.5): Fikk fri 2 timer. Susanne, Kathrine og jeg i byen. Kjøpte jakke og skjørt.
FREDAG (12.5): Plukket søppel. Tok bare en halvtime. Kjedet meg litt hjemme. Mor og jeg handlet om kvelden. Ingrid kom. Hun overnatter her.
LØRDAG (13.5): Mor, far, Ingrid og jeg dro til Mandal. På hytta til Torfinn om kvelden. Hjem kl.3.
SØNDAG (14.5): Sverre, Govert, Hjalmar, Ingrid og jeg på båttur til Valløy. På hytta til Torfinn om kvelden. Hjem kl.3.


Shu-bi-dua på konsert i Norge!

Shu-bi-dua

Shu-bi-dua ble dannet i 1973, og jeg var en stor fan! Jeg husker ikke hvilken sang jeg hørte først, men jeg er ganske sikker på at det var min danske kusine Hanne som introduserte meg for dem. Så langt i 1978 har de gitt ut 5 plater: Shu-bi-dua, Shu-bi-dua 2, Shu-bi-dua 3, Shu-bi-dua 4 og 78'eren. Senere dette året kommer Leif i Parken - som spilles inn live i august 1978. Og de har gitt ut mange plater etter dette...…

Jeg var på konsert med dem i Oslo i mars 1981, og det var helt fantastisk! Jeg dro med Helge og Trond som jeg studerte med, for vi fant fort ut at vi delte samme begeistring for Shu-bi-dua. Jeg vet ikke hvor mange ganger Shu-bi-dua har vært i Norge, men da vi fikk vite at de skulle ha konsert dro vi fra Kristiansand til Oslo - og det angret vi ikke på! Her er flere bilder fra konserten:


Stor stemning!

Michael Bundesen og Kim Daugaard

Jeg har mange plater av Shu-bi-dua (og senere CD'er):

Mine LP-plater med Shu-bi-dua

Jeg har til og med sendt brev til Shu-bi-dua for å spørre om når de kom til Norge neste gang, og jeg fikk dette svaret:

Brev fra Shu-bi-dua!



Kilder:

2 kommentarer:

  1. Åååååååå eg er so misuneleg på da brevet med autografane te Shubberne på,da hadde vore ein av mine styrste draumar å hatt eit slek eit brev,for eg er også ein heilt håplaus stor Shu-Bi-Dua Fan!!!!!❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    SvarSlett
  2. Eg ante faktist ikkje at Shu-Bi-Dua hadde vore i Noreg!!!!!!!!!!😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    SvarSlett