07.07.2019

3.-9.juli 1978 (Sommerferie 3)

Jeg er fremdeles på hytta, og det er stadig nye aktiviteter! Vi hadde noen koselige hytte-naboer med fire barn: Ingvar og Terje på 20 og 18 år - og Torill og Lise på 13 og 9 år. Lise likte å besøke oss på vår hytte, og vi hørte "Hallo!" idet hun kom over toppen mellom hyttene våre :-) Hun var veldig søt, og ble med oss på mye av det vi gjorde. En oppgave hver dag var å hente posten, så da ble hun med oss over noen ganger - og hentet til sin familie. Når man bor på en øy er det hyggelig å hjelpe hverandre :-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (3.7): Sov lenge. Mor, Lise og meg hentet posten. Lise og jeg spilte Navigare. Susanne og jeg hos Kåløy om kvelden. Koselig.
TIRSDAG (4.7): Susanne og jeg hentet post. Lise her og spilte kort. På båttur med båten til Helge. Dro til Ålo og spiste reker. Spilte kort i sjøbua etterpå (Govert, Kristian, Helge og meg).
ONSDAG (5.7): Sov ganske lenge. Regnet. Spilte kort. Jeg var inne i sjøbua om kvelden. Sverre og Govert var der, men Govert sovnet.
TORSDAG (6.7): Mor, Susanne og jeg til Mandal. Jeg fikk nye cord-bukser. Masse mennesker! Mor og jeg syklet til Ronevann. En tur i sjøbua (Susanne og jeg).
FREDAG (7.7): Sov lenge. Sol! Govert malte sjøbua. Lise med og hentet post. Susanne og jeg i sjøbua med Gunvor, Govert, Bjarte og Sverre. Koselig!
LØRDAG (8.7): I sjøbua om kvelden. Danset og hadde det gøy. Sov der litt før vi dro hjem.
SØNDAG (9.7): Sverre, Govert, Susanne og meg til Kristiansand med buss og spiste pizza og så "Goldfinger". Tok bussen hjem, og gikk fra Valand.

Sommerferie 3



Lise viser mor og far en ny dans!

Man blir båtvant med hytte på en øy ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar