30.06.2019

26.juni-2.juli 1978 (Sommerferie 2)

Hege og jeg er enda på hytta alene, og farter rundt fra det ene til det andre. Vi hadde det kjempefint den uken vi var der, men på fredag var det over - og jeg kjørte Hege til bussen, dvs jeg tok båten innerst i Harkmarkfjorden og så gikk vi ut til Valand (en drøy halvtimes tur). Hun tok bussen til Kristiansand, og toget hjem - jeg tok samme ruten tilbake. Det var kanskje ikke så rart jeg var trøtt og sliten da jeg kom tilbake på hytta. Mor og far kom på lørdag, men pappa var der bare for helgen. Susanne kom på søndag.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (26.6): Hege og jeg til Mandal. Oppe hos Bjarte m/Sverre etterpå. Hege og jeg overnattet. "Evas tre ansikter" fin.
TIRSDAG (27.6): Dro hjem med 12-bussen. Alle dyttet en bil i gang. Govert, Hege, Nina og jeg tok krabber, fikk 9. Kokte de her etterpå. Ikke så mye i.
ONSDAG (28.6): Hege og jeg i Mandal. Jeg klippet meg. Hos Bjarte etterpå. En del folk der. Govert, Bjarte, Nina, Ingeborg, Sverre, Hege og jeg på "Overlord". Teit! På dans litt etterpå.
TORSDAG (29.6): Dro hjem med 12-bussen. Hege og jeg dro til Tregde og ut til Sæsø, men Lilland var ikke der. Badet i Ronevann. Alle gikk tur rundt neset om kvelden. Badet.
FREDAG (30.6): Jeg kjørte Hege til bussen m/båt. Regn! Sov da jeg kom hjem. Ingeborg og jeg løp til Ronevann. I sjøbua om kvelden.
LØRDAG (1.7): Mor og far kom. Govert og Sverre hentet meg på brygga. Jeg falt på vann med alle klærne på. I sjøbua og ute hos Bjarte (og to jenter fra Stavanger).
SØNDAG (2.7): Sov lenge. Ingeborg her og lånte noen bånd. Susanne kom. Jeg kjørte far over, han dro hjem. Ingeborg her litt om kvelden.

Sommeferie 2


Hege, Nina og jeg koser oss!
Fotograf: Ingrid


Hyggelig hilsen fra Hege i hytteboka!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar