22.06.2019

19.-25.juni 1978 (Sommerferie 1)

Da ble det sommerferie, og jeg dro med en gang til Sørlandet og hytta sammen med Hege. Tenk at første året på gymnas allerede er ferdig! Nå venter 8 ukers sommerferie :-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (19.6): På skolen i 3 timer, og fikk igjen heldagsprøver. Norsk 3+, Engelsk 5-, Matte 5+. Ryddet. Susanne vondt i ryggen. Alle fire hos farfar. Fikk 4 bøker.
TIRSDAG (20.6): Fri! Sov lenge. Til Sandvika med mor. Snakket med Ingvild om kvelden. Gikk en liten tur med Cita og Kjersti.
ONSDAG (21.6): Siste dag på skolen. 9 femmere og 3 firere. Mor og far dro til Danmark. Jobbet. På kennel m/Cita. Kjersti, Anne Grete, Hege og Petter her om kvelden.
TORSDAG (22.6): Hege og jeg tok toget til Kristiansand. Rakk ikke bussen. Kjørte med Andreas fra Harkmark. Inne i sjøbua om kvelden (Govert har tatt ned anlegget).
FREDAG (23.6): I sjøbua om dagen. På båttur til Vassøy. Det regnet og blåste. Ble i sjøbua resten av kvelden. Hjem halv to.
LØRDAG (24.6): Litt inne i sjøbua. Ingrid her en tur. Diskotek i sjøbua. Gøy!! Hjem halv seks.
SØNDAG (25.6): Nina, Ingeborg og Ingrid her og spiste. Hos Kåløy om kvelden. Fikk rundstykker. VM-finale Nederland-Argentina 1-3.


Dans og moro i sjøbua!

Sommerferie 1

Jeg dro på hytta denne uken, og kommer ikke hjem igjen før om 7 uker! I to av ukene er jeg på sykkeltur med utgangspunkt i båt fra Kristiansand, men resten av tiden tilbringer jeg på hytta. Hege og jeg fikk lov til å være på hytta en uke alene før mor og far kommer ned. Når jeg tenker på det nå var det ganske modig å la to 16-åringer være alene på en øy uten kontakt med omverdenen. Men, sånn var det den gangen - og det gikk jo helt fint ;-) Vi var dessuten ikke så mye på hytta alene - men var stort sett ute på tur og sammen med mine sommervenner :-)

Jeg tok dessverre ikke så mange bilder denne sommeren, men har da nok til å fylle alle ukene. Denne uken har jeg med et bilde fra diskoteket i sjøbua på lørdag, hvor jeg danser med Kristian. Govert danser i bakgrunnen, og jeg lurer på om det kan være Gunvor han danser med?

Bildet under er fra Vassøy, hvor vi tok turen St.Hans aften.

St.Hans bål

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar