10.11.2019

6.-12.november 1978 (Lærerne)

Denne uken er preget av sykdom for min del. Jeg følte meg ikke vel, og var hjemme fra skolen på fredag + syk hele søndag. Vi hadde noen prøver, så jeg prøvde vel å holde ut til disse. På fredag kveld var vi hjemme hos læreren, og jeg regner med at det var hos Nilsen.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (6.11): Norsk heldagsprøve. Skrev om "Veien til verdens ende". Gikk rett til jobben og jobbet 5 timer. Far jobbet overtid.
TIRSDAG (7.11): Følte meg ikke helt vel på skolen. På klubb hos Anne Grete. Spiste middag der. Bridge hos mor og far.
ONSDAG (8.11): Trett. Leste til matteprøve. På konsert med Inger, Stian, mor og far på Konserthuset. Litt kjedelig (Musikkhøgskolen spilte).
TORSDAG (9.11): Matteprøve. Gikk bra! Fikk igjen kr.domsprøve: 4. Mor og far hos farfar om kvelden. Siste episode av "Røtter" på TV. Fin!
FREDAG (10.11): Syk. Hjemme fra skolen. Hos læreren om kvelden. Skaranger, Rustad, Ebbing og Bjørkøy var der også. Kjempegøy!
LØRDAG (11.11): Mor og far på Lillestrøm hos Arne og Bjørg. Kjersti var her om kvelden. Koselig!
SØNDAG (12.11): Jeg var syk. Lå hele dagen. Skjedde i grunnen ikke noe spesielt.


Nilsen med tavlen full av matte-formler ;-)

Lærerne


Jeg syntes vi hadde bare gamle lærere på Stabekk gymnas, og når jeg ser på bildene har jeg visst rett ;-) Vår klasseforstander Nilsen mener jeg var 67 år da vi var russ - og at vi var hans siste kull. Vi hadde ham i matte, og han var en veldig fin lærer! Jeg husker også Skaranger og Eien, men det er sikkert mest fordi jeg har bilder av dem. Hadde vi dem i norsk og historie, tro? Her er i hvert fall de bildene jeg har i album av lærerne:

Skaranger

Eien

Nilsen

Og til slutt et klassebilde:

Real-linjen på Stabekk gymnas!

Som en kuriositet ser jeg på hjemmesiden til Stabekk videregående skole at følgende personer har vært elever der: Morten Harket, Magne Furuholmen, Paul Waaktaar-Savoy, Silje Stang, Petter Pilgaard, Terje Rypdal og Jon Almaas. De nevner ikke Anita Hegerland, men hun gikk i parallell-klassen min :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar