11.10.2020

8.-14.oktober 1979 (Gilbert O'Sullivan)

Diverse aktiviteter denne uken: Judo, norsk-prøve, brød-baking, Kjersti tok permanent og øvelseskjøring - blant annet. En høst-uke som avsluttet med lyn og torden ;-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (8.10): Fikk fri de to siste timene! Kjørte med Per til Sandvika. Hege kjørte til Judo. Hadde Stig. Kjempegøy!
TIRSDAG (9.10): Skulket gym-timene. Dro til byen og kjøpte 3 S-8 filmer (89,-). Leste hele kvelden om Wergeland. Mor og far hadde bridge.
ONSDAG (10.10): Norsk prøve om Wergeland. Gøy gym! Mor tok røntgenbilde. Hadde Eivind på judoen. Kjempegøy!
TORSDAG (11.10): Far på treskjærerkurs. Jeg bakte brød. Ble kjempegodt. "Dyrlegen" på TV. Fikk lysbilder fra Bergen.
FREDAG (12.10): Kr.doms prøve. Kjersti og jeg var på Ridderhallen. Gøy!
LØRDAG (13.10): Jobbet. Ingrid på besøk. Fikk hver vår krembolle på biblioteket. Kjersti har tatt permanent. Kjempefin! Hun og Ingrid her om kvelden. Så bilder og film. Koselig.
SØNDAG (14.10): Sov lenge. Far og jeg jeg kjørte en lang tur. Gikk ikke så bra. Regnet mye. Ingrid ringte og spurte om fysikk. Så noen filmer med Bente. Lyn og torden.

Gilbert O'Sullivan

Susanne og jeg skulle vært på konsert med Gilbert O'Sullivan i Oslo konserthus denne høsten, men den ble utsatt til mai neste år pga Korona. Vi var klare for å mimre tilbake til 70-tallet ;-)

Gilbert O'Sullivan ble født i Irland 1.desember 1946, og er idag 73 år. Han ga ut sin første single i 1967 - uten stor suksess. Men, i 1971 ble han internasjonalt kjent med sangen "Alone again (naturally)" - og siden fulgte flere store hits ("Clair", "Nothing rhymed" og "Matrimony" for å nevne noen). "Clair" og "Matrimony" lå på topp på VG-lista, og det er koselig å høre på sangene hans igjen! 

Her er en kassett jeg enda har liggende: "Himself" fra 1971 (jeg tror forresten kassetten er Susannes...):


Kassett fra 1971

Side 1

Side 2


Gilbert O'Sullivan

Gilbert er gift med Åse Brekke fra Morgedal, og bor idag i Jersey.


Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar