18.09.2016

15.-21.september 1975 (Pappa 50 år)

Vi hadde fri på mandag fordi det var valgdag. Det var kommunevalg, og bare pappa hadde stemmerett hjemme hos oss. Susanne og jeg var for unge, mens mor er dansk statsborger og kunne derfor ikke stemme. Min danske morfar kom på besøk på tirsdag, fordi pappa fylte 50 år dagen etter. Morfar var hos oss til lørdag, da dro han tilbake til Danmark sammen med mor og far som skulle i konfirmasjon. Lars og Inger Elin kom fra Trondheim onsdag, og på selve dagen/kvelden kom også farmor og farfar (som bodde på Tåsen).

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (15.9): Fri (Valgdag). Mor kjørte Susanne og meg til Kolsås. Møtte Ingrid på trikken. Dro til byen.
TIRSDAG (16.9): Innegym. Morfar kom (fra Danmark) om morgenen. Jeg gikk tur med Sissel og Siv + hundene. "Krig og fred" på TV (om jødene). Brev fra Sverre.
ONSDAG (17.9): Lars og Inger Elin kom om morgenen. På ekskursjon på Historisk museum. Pappa fødselsdag (50 år!). Farmor og farfar kom.
TORSDAG (18.9):
FREDAG (19.9): Klassefest på skolen. Ikke så veldig gøy.
LØRDAG (20.9): Ingrid ringte, kom hit ved 12-tiden med bilder. Inger Elin og Lars hos Hugo om kvelden. Ingrid dro hjem sent. Mor og far dro (til Danmark)
SØNDAG (21.9): Inger Elin dro. Mor og far i konfirmasjon hos Jørgen (min tremenning i Danmark)

Pappa 50 år

Pappa hadde en koselig feiring med de nærmeste på selve dagen, og han hadde fest med venner og øvrig familie noen uker frem i tid. Han fikk en utelampe fra oss som ble satt i hagen, og den ble han veldig glad for!

Den flotte utelampen i hagen!

Her er de få bildene jeg har fra selve dagen:

Meg (med selvsydd skjørt) og pappa på 50-års dagen

Farmor (82), morfar (78) og farfar (85)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar