11.09.2016

8.-14.september 1975 (Huset på prærien)

Denne uken startet jeg visst på jazzballett. Eller kanskje jeg bare prøvde det? Jeg likte å teste ut nye ting, men jeg sluttet som regel ganske raskt igjen. "Sensasjonen" denne uken var at jeg klatret til topps i tauene på skolen! Ellers var vi på Bekkestua og kjøpte lykt til far, han fyller nemlig 50 år i neste uke.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (8.9): Basketball i gymtimen. Jeg puslet for harde livet. Mamma og pappa tapetserte på badet.
TIRSDAG (9.9): Basketball i gymtiden. Mor og far på foreldremøte.
ONSDAG (10.9): TV (Tilvalgsfag) på skolen. Sydde sømmene på skjørtet. Regnet og tordnet om morgenen. På jazzballett. Ganske gøy. Mor hentet. Sam på TV.
TORSDAG (11.9): Susanne hos Jorunn. Mor, far og jeg på Ringstad og Agena.
FREDAG (12.9): Jeg klatret til topps i tauene på skolen for første gang. Hos farmor og farfar. Fikk 10 kroner.
LØRDAG (13.9): Mor, far og jeg på Bekkestua. Kjøpte lykten til far (stor). Susanne og jeg sydde bokmerke. Orson Wells og om kongen i England for lang tid siden på TV.
SØNDAG (14.9): Ingrid kom hit. Vi var nede i kiosken. Hun spiste middag her. Dro hjem etter "Huset på Prærien". Den var fin. Sissel kom hjem (fra England)

Huset på prærien

Jeg elsket "Huset på prærien"! Serien ble sendt på NRK fra september 1974, og det var lett å leve seg inn i livet til familien Ingalls i den lille byen Walnut Grove i Midtvesten i USA. Hvis en av døtrene var lei seg var jeg lei meg resten av kvelden. Hvis de var glade var jeg glad.

Her er noen bilder jeg har funnet av familien Ingalls:



For en fantastisk familie!

Caroline Ingalls var mild og snill!

Charles Ingalls, en kjekk mann som alltid satt familien først!

Mary Ingalls var supersøt, og ville ingen noe vondt

Laura Ingalls var litt rampete og hadde en sterk vilje

Carrie Ingalls var søt, morsom og sjarmerende!

De levde et tøft liv, men kjærligheten overvant alt ;-)

Den perfekte familie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar